5. sınıf fen ve teknoloji dersi performans ödevi

(1/6) > >>

feyza05:
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ

PERFORMANS ÖDEVİ KONUSU   : Besinler ve Değerleri.
PERFORMANS ÖDEVİ AÇIKLAMASI   : Sizden bir günlük beslenmede almış olduğumuz besinleri ve değerlerini bulmanız istenmektedir.
PERFORMANS ÖDEVİ TESLİM TARİHİ:
YÖNERGE   : Performans ödevinizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

1.   Çalışma taslağını oluşturunuz.
2.   Normal olarak bir günde hangi besinleri tüketiyorsunuz? Belirtiniz.
3.   Tüketilen besin maddelerinin miktarını tespit ediniz.
4.   Tükettiğiniz besin maddelerinin hangi besin grubuna ait olduğunu gösteren bir çizelge oluşturunuz.
5.   Tükettiğiniz besin maddelerinde bulunan vitamin değerlerini belirten çizelge yapınız.
6.   Konu ile ilgili olarak aile büyüklerinden, öğretmenlerden, okul ve ilçe kütüphanesinden, internetten yazılı, sözlü ve resimli kaynak araştırmasında yararlanabilirsiniz.
7.   Çalışmalarınızın sonunda mutlaka yararlanılan kaynakları gösteriniz.
8.   Dosyanıza Performans Ödevi Kapağı yapınız. Örnek kapak dosya aşağıda verilmiştir. Bundan yararlanabilirsiniz.
9.   Performans ödevlerinizi bilgisayardan yazabileceğiniz gibi kalemle de yazıp hazırlayabilirsiniz.
10.   Performans ödevlerinizin aşağıda verilen değerlendirme ölçeği ile değerlendirileceğini biliniz.
11.   Çalışmalarınızı bir dosya haline getirip …………….. tarihine kadar sınıf öğretmenine teslim ediniz.
12.   Başarılar dilerim…

alıntı

sena yağmur:
HERKESE MERHABA BENİM ÖDEVİM VAR YARIN GİTCEK BEN ŞUNU ANLAMADIM: Tükettiğiniz besin maddelerinin hangi besin grubuna ait olduğunu gösteren bir çizelge oluşturunuz. BESİNLERİ NASIL GRUPLANDIRABİLİRİZ

sena yağmur:
LÜTFEN HEMEN GÖNDERİN

feyza05:

BESİN GRUPLARI

Yeterli ve dengeli beslenmek için gerekli protein, yağ, karbonhidrat, vitamin ve mineral gibi besin ögelerini, yediğimiz besinlerden alabiliriz. Besinler, içerdikleri besin ögelerinin türleri ve miktarları yönünden farklıdır ve besleyici değerleri yönünden 4 ana grup altında toplanır. Bu gruplarda belirtilmeyen, fakat yiyeceklerimize lezzet vermek için kullandığımız yağlar, şeker, salça ve baharat vardır.

Süt ve Süt Ürünleri:

Hangi besinler bu gruba girer?
Süt, yoğurt, peynir, süt tozu gibi besinler bu gruba girer.

Vücudumuza yararı nedir?
1- Kemik sağlığımız için gerekli olan kalsiyum, süt grubu besinler tüketilmeden sağlanamaz.

2- Bu grup ayrıca protein, fosfor ile B2, B12 ve A vitamini açısından zengindir.

Ne miktarda tüketilmesi gerekir?
Yetişkinler için; günde 2 porsiyon,
çocuk, genç, gebe, emzikli, menapoz sonrası kadınlar için: günde 3-4 porsiyondur.

1 porsiyon: Bir büyük su bardağı süt veya yoğurt, iki kibrit kutusu büyüklüğünde peynir, bir küçük kase muhallebi veya sütlaç bir porsiyon kabul edilir.


Et - Yumurta - Kurubaklagil:

Hangi besinler bu gruba girer?
Dana, kuzu, tavuk, hindi, av etleri, balıklar, kurubaklagiller, fındık, fıstık, ceviz ve benzeri yiyecekler ile yumurta bu grup altında toplanır.

Vücudumuza yararı nedir?
1- Bu gruptaki besinler protein, demir, çinko, fosfor, magnezyum ile B grubu vitaminlerinden zengindir.

2- Özellikle kırmızı et, demir açısından çok zengindir.

3- Kurubaklagiller çok iyi birer protein kaynağıdırlar ve bu nedenle et grubu içinde yer alırlar. Kurubaklagiller tahıllarla birlikte yendiğinde et, tavuk veya balığın yerini çok rahatlıkla, tam bir protein kaynağı olarak doldurabilirler. Kolesterol ve yağ içermezler.

4- Öğünlerin birinde kurubaklagil, diğerinde etli sebze yemeği tüketmek yeterlidir.

Ne miktarda tüketilmesi gerekir?
Yetişkin, genç, çocuklar için; 2 porsiyon,
gebe ve emzikli kadınlar için; 3 porsiyon.

1 porsiyon: 2 yumurta, 2 köfte, parça veya kuşbaşı et yemeklerinde
3 köfte büyüklüğünde et birer porsiyon kabul edilir.


Taze Sebze ve Meyveler:

Hangi besinler bu gruba girer?
Her türlü sebze ve meyve bu grup altında toplanır.

Vücudumuza yararı nedir?
1- Bileşimlerinin önemli bir kısmı su olmakla beraber mineraller ve vitaminler bakımından da zengindirler. Folik asit, A vitaminin ön ögesi beta-karoten, E, C, B2 vitamini, kalsiyum, demir, magnezyum ve posa içerirler.

2- Posa içerdikleri için barsak faaliyetlerine yardımcı olurlar.

Ne miktarda tüketilmesi gerekir?
Günlük tüketilmesi önerilen miktar 5 porsiyondur. Alınan sebze ve meyvenin iki porsiyonu yeşil yapraklı sebzeler veya portakal, limon gibi turunçgiller ya da domates olmalıdır.

1 porsiyon: Büyük meyvelerin (portakal, armut, şeftali vb.) orta büyüklükte bir tanesi, bir küçük boy elma veya muz, 12 adet kiraz veya çilek, 5 adet erik, bir orta büyüklükte domates veya patates, bir küçük havuç, bir küçük yeşil kabak, yeşil sebzelerin kıyıldığı zaman 3 su bardağını dolduran miktarı birer porsiyon kabul edilir.


Tahıllar:

Hangi besinler bu gruba girer?
Buğday, pirinç ve bunlardan yapılan un, ekmek, makarna, bulgur ve benzeri besinler bu gruba girer.

Vücudumuza yararı nedir?
Bu grup besinlerin önemli kısmı karbonhidrattır. Bu nedenle de tahıllar vücudun temel enerji kaynağıdır.

Ne miktarda tüketilmesi gerekir?
Günlük tüketilmesi önerilen miktar 4-6 porsiyondur.

1 porsiyon : Dört yemek kaşığı kadar makarna veya pilav, bir dilim ekmek, sigara böreğinin 3-4 tanesi, tepsi böreğinin normal bir dilimi birer porsiyon sayılır.


alıntı

sena yağmur:
çook teşekkür ederim ödevime çok yardımcı oldu

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa