*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Aktivasyon mailiniz gelmediyse buraya tıklayın.
11 Aralık 2018, 12:50:15


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
K: Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri  (Okunma Sayısı 3879 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
« : 28 Haziran 2008, 11:24:43 »
feyza05
Ziyaretçi

BUGÜNÜN DÜNYASINDAKİ DEĞİŞİK EĞİTİM SİSTEMLERİ

   Okuma ve anlama kabiliyetini en iyi geliştiren Yeni Zelanda,
   Matematiği en iyi öğretip kullandırmasını bilen ve yabancı dili öğretmede en başarılı olan Hollanda,
   Fen bilimlerini teknolojiye en iyi aktarıp uygulayan ve bunu en iyi öğreten Japonya,
   Lise seviyesinde en başarılı ve kaliteli eğitimi veren aynı zamanda en kaliteli öğretmen yetiştirmede dünyada tek ülke Almanya,
   Üniversite seviyesinde özellikle lisansüstü eğitimde ve sanat dalında en iyi öğretimi veren ABD, dünyada ilk sırada yer alan ülkelerdir.
                        NEWSWEEK, 2 Aralık 1991

   Osmanlı’daki Enderun Mektebinin yapısı ve işleyişi nasıldı? Enderun Mektebini bugünkü eğitim sistemimize yaygın şekilde adapte edebilir miyiz?

   Okulu başarılı yapan şeyler sadece para ve onunla satın alınan veya yaptırılan, güzel binanlar ve kaliteli eğitim teknolojileri değil, aynı zamanda öğretmene, onun yetişmesine ve problemlerini çözmesine önem veren zihniyette insanların olması ve paranın öğretmenler için harcanmasıdır. Bugün Japonya ve Almanya, okullarında öğrenci başına, ABD’den %50 daha az para harcamaktadırlar. Bununla birlikte, birçok konuda ABD’den daha ileri seviyededirler. Eğitim uzmanlarına göre eğitime ayrılan paranın miktarından ziyade, onun nasıl ve ne şeklide, nelere harcandığı önemlidir. Örneğin; ABD binalara ve yönetime daha fazla para harcarken, öğretmenlere nispeten düşük maaş verir. Almanya ve Japonya ise bina ve yönetimden ziyade öğretmen maaşlarına daha fazla harcayarak öğretmene verdikleri değeri bizzat gösterirler.

   Osmanlı Medreselerinde hocalara günde 50 ila 100 akçe maaş, talebelere ise 7 ila 10 akçe burs verilirken hepsinin sosyal güvenlikleri garantiye alınmıştır. Bütün eğitim elemanlarına yeme - içme bedavaydı. ( O devirde bir kaç akçe ile bir koyun alınabilirdi. Buradan siz o günün öğretim elemanlarının hayat standardını ortaya çıkarabilirsiniz. )

   Ayrıca eğitim sistemleri kaliteli olan ülkeler, öğrencileri daha uzun süre okulda tutarlar. Bu da eğitimdeki başarıyı ve kaliteyi arttırmaktadır. Örneğin; Japonya’da öğretim süresi bir yılda 240 gün, Almanya’da 210 gün, Türkiye’de ise yaklaşık 180 gündür.

   Milletlerin eğitimlerinin kalitesini ölçmede;
i.    Eğitime ayrılan bütçe
ii.    Öğretmen maaşı
iii.    Eğitime ayrılan haftalık ve günlük zaman dilimi
iv.    Yıldaki genelde ve her ders için toplam ders saati
şu an için kabul edilen milletlerarası kriterlerdir.

   Eğitimin kalitesini arttırmada şüphesiz en başarılı olacak olanlar, daima ekip halinde çalışan, ekibi devam ettiren ve eğitimin değişik üniteleri arasında haberleşmenin kusursuz olduğu ülkeler olacaktır. Ekip kurabilen ve ekip içinde çalışmasını bilen ve ekibi yürütebilen insanlar 21. asrın içinde yer alabileceklerdir.


YENİ ZELANDA’nın EĞİTİMİ

   Konuyu kavrama, anlama ve özetleme önemlidir. Her çocuğun kendi hızında öğrenmesine müsaade edilir. Öğrenciler, hızlarına göre sınıf veya seviyeye geçerler. Ayrıca iyi bilen öğrenciler az bilen öğrencilere öğretirler. Veya yaşlı öğrenciler genç öğrencilere, belletmenlik ve hocalık yaparlar. Ders kitapları canlı resimlerle dolu, dizgi, baskı, sayfa düzeni, okumayı teşvik edecek seviyededir. Kitaplar daha çok konuyu kavrama, anlama özetleme hususunda ağılık verecek şekilde düzenlenir. Okuma okumayla geliştirir. Çocuklar onlarca kitap ve metin arasından hoşlarına gideni seçerler. İlla şunu okuyacaksın mantığı yoktur. İlk başlarda yazma, heceleme veya gramere değil, manaya önem verilir. Kelimelerin dizilişi konusunda çok sık durulur. Cümle kuruluşu, aynı kelimelerden farklı cümleler kurma sanatı ve anlamdaki değişikliklerin boyutu çocuklara kullanım içinde gösterilerek öğretilir. Öğrencilere eş anlamlı ve yakın anlamlı kelimeleri bulma egzersizleri yaptırılır. Sınıf içinde öğrenciler seviyelerine göre bölünür. Başarılı öğrenciler derste daha bağımsız öğrenmeye sevk edilirken, zayıf öğrencilere yoğun danışmanlık hizmeti verilir. Haftalık kayıtlar tutularak öğrencilerin o konudaki ilerleme hızları kaydedilir ve zümre değerlendirmelerine tabi tutulur. ( Metotları Osmanlı Medreselerine benziyor. )


JAPONYA’nın EĞİTİMİ

   Bütün ABD, Avrupa araştırmacıları tarafından yazılan araştırma makalelerinden en iyi fikirleri bulup çıkarır ve uygulayıp teknolojiye dönüştürürler. ( Uygulama ağırlıklı eğitimleri var. )

   Japonlar 1968 ve 1977 yılında eğitim sisteminde ilk defa reform yaparak saf bilimden ( Pure Science ) uygulamalı bilim ( Applied Science ) müfredatına geçtiler. Şimdilerde yeni bir eğitim sistemine geçişe hazırlanıyorlar. Bu yeni sistemde hedef soru soran ve soru sormasını bilen, bağımsız hipotezler oluşturabilen ve zihninde geçmişte söylenenleri tekrarlamaktan kurtarılmış, araştırıcı, mucit bir zihne sahip olan öğrenciler yetiştirmektir. Yeni eğitimde Japonların ana teması, ekonomik düşünen, ekonomik verimliliği arttıran insan değil, mucit ruhlu orijinal, yeni fikirler, alternatifler üretmeyi isteyen ve seven azimli, kararlı insanlar olacaktır.

   Öğrenciler Japonya’da şimdiye kadar, kitapları okuyup hafızlayarak değil, deneyler yaparak tabiattaki kanunları keşfediyorlardı. Çünkü yapılarak, içinde yaşanarak öğrenilen bilgi, kuru okuma ve ezberlemeden daima üstündür.

   Önce müşahhas ( somut ) şeyleri sonra mücerret ( soyut ) şeyleri öğretme esas olmaladır. Unutmayalım ki, öğrenciler hayatla bağlantılı veya bağlantısı kurulan şeyleri hatırlayabilme ve ona ehemmiyet vermeye daha çok meyillidirler.


ALMANYA’nın EĞİTİMİ

   Eğitimin hedefi bürokratik değil fonksiyoneldir. Öğrenciler diploma için değil, iş için eğitilirler. Öğrencilerin 3’te 1’i kolejlere hazırlık için Gymnasium’a gider. Okullarda teorik ile pratik bütünleştirilmiştir. Almanya’daki mevcut eğitim sisteminden geçen herkes bir işi planlamayı, uygulamayı, kontrol etmeyi ve değerlendirmeyi öğrenmek zorundadır. Kabiliyetli öğrencilerin hemen sivrilip hızla ilerlemesine imkan sağlanır. Almanya’daki mesleki ve teknik lise öğrencileri çarşamba, perşembe okul dersleri alırlar. Pazartesi, salı, cuma ise değişik iş sahalarında stajyer olarak çalışırlar.

   Öğretmen eğitiminde dünyada en başarılı ülke Almanya’dır. Öğretmenlere özel haklar verilir. ( Düşük faizli kredi, sosyal güvenlik vergilerinden muafiyet, vb. ) Almanya’da öğrencilerin en iyisi ve en parlağı öğretmenlik mesleğine gitmektedir.

21. asra girerken yapılacak eğitimi Tokyo’daki bir okulun müdürü şöyle özetliyor: Gaye çocuklara birtakım gerçekleri öğretip ve onlara bilgi yükledikten sonra, kendi geliştirdiğimiz testlerle, yüklenilen bilginin ne kadarını aldıklarını değerlendirip ölçmek değildir. Biz yürüyen ansiklopedik insanlar yetiştirmeyi düşünmüyoruz. Biz öğrenciye kendine güvenmesini sağlayacak eğitim ve onun hayalini, hassasiyetin, öğrenme, anlama aşk ve şevkini arttıracak bir eğitim vermek istiyoruz. Onlarda bağımsız araştırma ve rapor yazma kabiliyetin geliştirmeye planlıyoruz.


ENDERUN MEKTEBİ
( Fatih Sultan Mehmet, 15. asır ortası - 19. asra kadar )

   Enderun Mektebinde sınıflar 15’er kişilik olup, her 15 kişiye bir sınıf öğretmeni atanırdı. Kıdemli ve başarılı öğrencilerden yaşça büyük olanlar öğrenci gruplarına kalfa olarak utanıp ders verirlerdi. Öğrenciler yaşlarına göre değil, ilerleme hızlarına, anlama ve kavrama seviyelerine göre gruplanırdı. Ayrıca 10 kişilik öğrenci gruplarına öğretmenden ayrı olarak bir lala ( Rehber ) verilirdi. O grubun intizam, disiplin ve ahlakından mesuldü.

   Ayrıca kişiler kendi özellik ve kabiliyetlerine göre istediği eğitim ve öğretim dalını seçebilme hürriyetine sahiptir.

   Aklın nuru ulum-u fenniyedir. Vicdanın ziyası ulum-u diniyedir. İkisinin imtizacından hakikat doğar. Sadece bilim olursa hile ve şüphe doğar. Sadece dini ilimler okutulursa mutaasıblık doğar.
                        Risale-i Nur Külliyatı

   Kent ve toplum zekayı, doğa ise duyguyu besler. Zeka düzenbaz ve çöküntü vericidir.
                        ROUSSEAU
Logged
Robot Moderatör
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 3984


View Profile
Re: Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri
« Posted on: 11 Aralık 2018, 12:50:15 »

 

MESAJDAKİ DOSYA VE EKLENTİLERİ GÖRMEK İÇİN ÜYE OLMALISINIZ.Üye olmak 10 Sniyenizi alacaktır.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri oyunları, Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri programı, Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri , Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri program yükle, Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri download, Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri hikayeleri, Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri kitabı, Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri haber, Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri yükle, Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri videosu, Bugünün Dünyasındaki Değişik Eğitim Sistemleri, şarkı sözleri
Logged
 
İlgili Konular
Konu Başlığı Başlatan Y G Son Mesaj
Değişik Konularda Harika Slaytlar.İzleyin... Slaytlar Mehmet 5 10090 Son Mesaj 19 Ağustos 2008, 21:38:02
Gönderen: cendere
Özel Eğitim Gerektiren Bireyler İçin Evde Eğitim H Özel Eğitimle İlgili Herşey Burada akkuru 0 3774 Son Mesaj 12 Mayıs 2008, 08:59:36
Gönderen: akkuru
Eğitim öğretim dedikleri Eğitim cendere 0 3028 Son Mesaj 25 Temmuz 2008, 12:49:32
Gönderen: cendere
2-3.sınıf Tek Ve Çift Sayılar(değişik) 3. Sınıflar mehmetaydemir 2 9531 Son Mesaj 22 Aralık 2008, 22:20:24
Gönderen: yasinmalak
Bölmede Kalanı Bulma(çok Değişik) 3. Sınıflar mehmetaydemir 0 3688 Son Mesaj 11 Ocak 2009, 13:56:35
Gönderen: mehmetaydemir
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

|- | - | - | - | -
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

sitemap ( urllist ( rss ( archiv ( arsiv ( xml (

MKPortal ©2003-2007 mkportal.it