*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Aktivasyon mailiniz gelmediyse buraya tıklayın.
23 Ağustos 2019, 12:05:29


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
K: Sınıf organizasyonu  (Okunma Sayısı 21962 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
« : 05 Eylül 2008, 23:41:34 »
cendere
Ziyaretçi

SINIF ORGANİZASYONU

Organ: Bir bütünün varlığını devam ettirebilmesi için ihtiyaç duyduğu ve bir görev yerine getiren parçasıdır.

Organizasyon: Organlaştırma, sistemin amacına ulaşmak için çeşitli görevleri yapmak üzere oluşturduğu ve diğer bölümlerle uyumlu bir şekilde iş gören bölümlerin oluşturulmasıdır.

Eğitim sisteminin, okulun amaçlarına ulaşmak  amacıyla kurulmuş bir parçasıdır.

Okul Girdileri:

Sınıfta organizasyon yapılırken sistemin içinde bulunan eğitim programları, öğrenci, öğretmen, idari kadro, bina (fiziki alt yapı), araç gereç gibi girdiler belli bir süreçten sonra en yüksek verimi almak için amaca uygun bir biçimde bir araya getirilirler.

Birbiriyle etkileşim halinde olan girdilerin her biri okulun niteliğine doğrudan etki eder. Bu öğelerin birindeki aksama veya eksiklik okulun amaçlarına ulaşmasını engeller.

DERS DÖNEMİ ÖNCESİ SINIFIN HAZIRLANMASI:

Eğitim Ortamı: Eğitim etkinliklerinin oluştuğu alan, personel, araç-gereç, tesis ve organizasyon gibi öğelerin eğitsel iletişim ve etkileşim için bir araya geldikleri ortamdır.

Öğrencilerin Başarısına Etki Eden Fiziki Ortam Koşulları:

Öğrenci Sayısı: Kalabalık olmayan sınıflarda öğretmen öğrenci iletişimi daha iyi kurulabilir. Kalabalık sınıflarda sınıf düzenini sağlamak, öğrencilerin dikkatlerini toplamak oldukça güçtür.

Sınıfta Grup Oluşturma: Farklı öğrencilere farklı konular anlatılacaksa, küçük gruplara ayırmak daha mantıklı ve faydalıdır. Eğitim ve öğretimde heterojen gruplardan da faydalanılır. Seviyesi düşük öğrencilerin önünde seviyesi yüksek öğrenciler model olarak bulundurulabilir. Zayıf öğrenciler bu seviyeli öğrencilerden de öğretmenlerinin yanı sıra faydalanırlar. Zira başarılı olanlarla olumlu bir rekabet ortamı oluşturulursa başarıları olumlu yönde etkilenir. Homojen ve heterojen grubun yanı sıra bir de esnek gruplandırma vardır. Bu gruplama ilgi alanına, rasgele, alfabetik sıraya göre de  yapılabilir.

 Sınıfta Grup Çalışmalarının Faydaları: Gruplandırma sınıfta öğretmene vakit kazandırır. Öğretmen aynı ders saati içerisinde çok farklı konularda bilgi aktarabildiği gibi öğrenciler arasında da ekip çalışmasını geliştirir.

Sınıfta Öğrencilerin Oturuş Düzenleri: Sınıfta sıraların yerleştirilme biçimi ve oturma düzeni de öğrencileri olumlu veya olumsuz etkileyebilir. Öğrenmeye  uygun fiziki mekan ve oturuş biçimi öğrenme-öğretmede oldukça etkilidir. Fiziki mekanın önemini göz ardı etmek mümkün değildir.

a)                                    Sıralı Yerleşim Düzeni:Öğrencilerin birbirlerinin ensesini gördüğü oturma düzenidir. Bu oturma düzeninde, öğrencilerin yüzleri aynı yöne dönüktür.Öğrenciler arasındaki etkileşim çok düşük düzeyde kalmaktadır. Öğretmen merkezli öğretim yöntemlerinin uygulandığı sınıflarda kullanılır. Kalabalık sınıfların yapısına uygun bir yerleşim düzeni biçimidir.

b)                                    Bireysel Yerleşim Düzeni: Öğrencilerin sıra ve masalara bağımlı olmadan, kendi başlarına kullanabildikleri tek kişilik masa ve sandalyelerle sağlanabilen oturma düzenidir. Bireysel öğrenmeyi ön planda tutar.

c)                                    Çok Gruplu Yerleşim Düzeni: Sınıf ortamında, birden fazla küçük çalışma grupları oluşturularak gerçekleştirilen sınıf yerleşim düzenidir. Çok gruplu yerleşim düzeni, öğrencilerin işbirliği yapmalarına, yardımlaşmalarına ve liderlik özelliklerini geliştirmelerine olanak sağlar. Kalabalık olmayan sınıflarda daha rahat uygulanabilir.

d)                                    Tek Gruplu Yerleşim Düzeni: Bu düzende sınıfın tamamı bir grup olarak ele alınır. Öğrenciler, öğrenme sürecine aktif olarak katılır. U veya daire düzeni bu grupta yer alır.

Sınıfın Isı Ortamı: Sınıf ısısı orta derecede olmalıdır. Sıcak ve soğuk ortamlar performansı olumsuz yönde etkileyebilir. Isının öğrencilerin okul kıyafetleri ile terleme ve üşümelerine sebep olmayacak normal bir derecede olmasına dikkat edilmelidir. Ayrıca sınıfta havalandırma sistemlerinin bulunması ortamı boğucu olmaktan kurtaracaktır.

Sınıfın Aydınlatılması: Sınıf aydınlık olmalı, ışık öğrencilerin tahtadaki ve kitaptaki yazıları kolay okumalarına imkan sağlamalıdır. Ayrıca pencerelerin sayıları ve büyüklükleri de ışıktan tam faydalanmaya uygun olmalıdır. Gereğinden büyük ve çok sayıdaki pencere sınıfta kışın soğuk, yazın da sıcaklığın etkin olmasına sebep olur. Işığın doğrudan değil, dolaylı gelmesi gerekir. Doğrudan ışık ders araç gereçlerinin parlamasına sebep olup, öğretmen ve öğrencilerin gözlerini yorabilir.

Gürültünün Sınıf Ortamına Etkisi: Gürültü, ortamı olumsuz yönde etkiler. İşitmeyi engeller, dikkati dağıtır, fiziksel ve ruhsal sağlığı bozar. Dışardan gelen gürültüler okulun yapımı sürecinde düşünülmelidir. Sınıf içinden kaynaklanan gürültü ise sınıf kuralları ile sağlanabilir. Gürültü öğretmen-öğrenci arasında iletişimsizliğe sebep olur, konunun anlaşılmasını engeller. Öğretmenin sesisin yükseltmesi hem öğretmenin yorulmasına hem de gürültünün daha da artmasına yol açar.

Sınıf Temizliği: Sınıfta zeminin, tavanın, duvarların, masa ve sıraların temiz olması gerekir. Temiz sınıf öğrencileri olumlu yönde etkiler, dikkatlerin dağılmamasını sağlar, öğrenmeye istekli kılar. Sınıflar havalandırmaya müsait olmalıdır. Özellikle kalabalık ve küçük sınıflarda ortam çabuk kirlenecek oksijen azalacaktır. Bu da öğrencide dikkatin dağılmasına, uyku halinin yoğunlaşmasına sebep olacaktır. Öğrenciye, sınıfını nasıl bulmasını istiyorsa öyle terk etmesi öğretilmelidir.

Sınıfın Çekici Hale Getirilmesi: Sınıfın rahat olmasının yanında cezbedici olması da sağlanmalıdır. Ortamın cazibesi öğrenmede etkilidir. Sınıf eşyaları, duvarlarda ve eşyalarda kullanılan renkler, panolar, tablolar eşyaların yerleştirme biçimi ve temizliği öğrencilere cazip gelmeli, görünümü şık ve güzel olmalıdır. Estetik cazibenin sağlanmasında en önemli faktör renktir. Duvar renklerinde açık tonlar seçilmeli, duvar ve eşya renklerinin uyumlu olmasına dikkat edilmelidir. Duvar rengi aynı zamanda üzerinde ve yakınında bulunan mobilya, halı, perde, masa örtüleri, tablo, mevsim şeridi, poster gibi eğitsel malzemelere uygun fon oluşturmalıdır. Sınıfın görünümü öğrenci motivasyonunu etkiler. Sınıfta uygun mobilya ve ekipman sağlanması da önemlidir. Genel olarak sınıf mobilyası sandalye, masa ve sıralardan oluşur. Örneğin; öğrencinin ayağını, kitaplarını, şahsi kullanım eşyalarını koyacağı yerler bulunmalıdır. Bu durumun sağlanması öğrenciyi psikolojik olarak derse hazır hale getirecektir. Etkili bir öğrenme için etkili bir çevresel planlama yapılmalıdır.Olumsuz fiziksel koşullar, öğrencinin öğrenmesini hızlandırmaya hizmet edecek şekilde yeniden düzenlenebilir. Sınıfın fiziksel düzeni elde bulunan araç-gereçlere ve öğretim materyallerine göre yapılır. Sınıfta televizyon yoksa dolabının bulunmasının bir anlamı yoktur. Sınıfın fiziksel yapısının düzensiz, psikolojik olarak rahatsız edici, havasız, gürültülü ve sınıf dışı olumsuz uyarıcılara açık olması, öğrenmeyi olumsuz yönde etkiler. Fiziksel mekan, öğrencinin ihtiyacına göre düzenlenmediğinde, öğrenci öğrenme güçlükleri yaşayabilir.

 

Sınıf Mekanının Alternatif Kullanıma Elverişli Hale Getirilmesi: Sınıftaki boş alanlar fonksiyonel şekilde kullanmaya imkan sağlayacak şeklide ayarlanmalıdır. İşlenecek dersin özelliğine göre aynı sınıfta toplu veya grup halinde ders yapacak şekilde dizayn yapılabilmelidir.

 Engelli Öğrenciler İçin Uygun Ortam Oluşturma: Sınıfta fiziksel engelli öğrenciler de bulanabileceğinden onlar için serbest hareket sağlayan güvenilir uygun ortamlar oluşturulmalı, gerekli dizaynlar bunlara göre yapılmalıdır. Bu öğrenciler sınıfta ve masalar arasında rahatça hareket edebilmelidir. Başvuru kaynakları, kara tahta, ekipmanlar ve onların konulması için ayrılan yerler kolayca ulaşacağı yükseklikte olmalıdır. Bunların oluşturulmasıyla engelli öğrenciler kendi işlerini kendileri görecektir.

İyi Bir Sınıf Düzenlemenin Anahtar İlkeleri

Sınıfın fiziki düzenini değiştirme ve düzenleme görevi öğretmene aittir. Ancak öğretmen iyi bir sınıf düzeni oluşturabilmek için belli ilkelere uymak zorundadır. Öğretmen sınıfını düzenleme konusunda karar verirken şu dört temel ilkeyi izlemelidir:

·                      Serbest Dolaşım Alanları: Dalgınlık ve karışıklığı engellemek için bazı alanlar sabitleştirilmeli ve öğrencilerin bir kısmı bu alanlarda tutulmalıdır. Yüksek hareketlilik alanları, grup çalışması alanları, bilgisayar masasının çevresi, öğrenci masası, öğretmen masası, kitap dolabı ve depo alanlarını kapsamaktadır. Bu alanlar belirgin olarak birbirinden ayrılmalı, geniş olmalı ve kolayca ulaşılabilir olmalıdır. Sınıf alanları kesin çizgileriyle birbirinden belirgin olarak ayrıldığı zaman, etkinlikler sadece bir alanda değil, birçok alanda gerçekleşecektir. Böylece bir alandaki aşırı yığılma önlenecek ve daha kolay bir trafik akışı sağlanacaktır.

·                      Öğretmen Tarafından İzlenme: Öğrenciler öğretmen tarafından kolayca görülebildiklerinden emin olmalıdır. Öğretmenin sınıfı yönetme başarısı, her zaman her öğrenciyi görebilme yeterliliğine bağlıdır.

·                      Öğretim Materyallerine Ulaşım Kolaylığı: Çok sık kullanılan öğretim materyallerini korumak ve öğrencinin öğretim materyallerine kolayca ulaşmasını sağlamak gerekir. Öğretim materyallerinin saklanması, sadece zaman harcamayı en aza indirmek, materyalleri temiz ve hazır bulundurmak demek değildir; aynı zamanda dersin akışını kesmek, yavaşlatmak ve dalgınlıktan kaçınmak amacına da yardım etmektedir. Eğer öğrenci materyal almak için sınıf içinde dolanır ve materyali bulmakta güçlük çekerse, diğer öğrencilerin dikkatini dağıtmış olur. sonuçta derse yeniden odaklanma, zaman kaybına yol açabilir.

·                      Sunu ve Gösterileri Görebilme: Sınıftaki bütün öğrencilerin sunuları ve gösterileri kolayca görebildiğinden emin olmak gerekir.Öğrenciler sınıf sunularına ve tartışmalarına kolayca katılabilmelidir.

 

ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİ PLANLAMA

Eğitimde Planlama: Buraya kadar kısaca ders öncesi organizasyondan bahsedilmiştir. Bu bölümde ise öğrenciye verilecek eğitimin organizesinden bahsedilecektir. Eğitimde planlama, öğretim ekinliklerinin en verimli (rasyonel) ve sistemli şekilde nasıl yürütüleceğinin önceden belirlenmesidir. Öğretmen, öğreteceklerini önceden planlarsa neyi, niçin, ne zaman nasıl öğreteceğini bilir. Bu durumda öğretmen kendinden emin olarak derse girer, derste yapacaklarını da önceden belirlediği için zamanı sınıfta en iyi şekilde kullanmış ve değerlendirmiş olur. Bu sebeple planlama ile eğitim-öğretim için gerekli yöntem, etkinlik ve materyaller önceden belirlenmiş olur.

Eğitim-Öğretim Çalışmalarındaki Planlar: 

a.        Yıllık Plan: Öğretmen öğretilecek konuları ve her konu için kullanılacak zamanı içeren bir çizelge hazırlar.

b.        Ünite Planı: Bir konu çevresinde düzenlenen, ilgili ders programının amaçlarına uygun olarak öğrencilere bir takım bilgi, beceri ve anlayışlar kazandırmayı hedefleyen plandır.

c.        Günlük Plan: Öğretmenin bir ders gününde sınıfında işlemeyi düşündüğü konuları, düzenlemeyi tasarladığı etkinlikleri, faydalanmayı öngördüğü araç ve gereçleri sırası, zamanı ve süresi ile gösteren planıdır. Günlük plan da; ders planı, gezi-gözlem planı ve deney planı olarak tasarlanabilir.

Müfredatı ünitelere bölüp onu takip etmek hem öğretmen hem de öğrenci açısından daha kolaydır. Bir bütünün tamamının birden öğrenilmesi hem zordur, hem de zaman alır. Parçaların öğrenilip bütüne gidilmesi öğrenme işini kolaylaştırır. Müfredatın ünitelere bölünerek öğretilmesinde,  tamamlanan her ünite bir sonraki ünitenin temelini oluşturur.  Konularla ilgili ünitelere dahil edilecek aktivitelerle öğrenme desteklenmelidir. Örneğin, öğrencilerin bayramlar anlatılırken bayram töreni götürülmesi, medeniyetler anlatılırken müzelere götürülmesi, erozyon anlatılırken ağaç diktirilmesi gibi.

Planlı yapılan bir eğitim hedefe en kısa yoldan ulaşmayı sağladığı gibi, zamandan da tasarrufu beraberinde getirir, eğitim-öğretim verimliliğini arttırır

ÖĞRENCİ DAVRANIŞI İÇİN REHBERLİK SAĞLAMA

Sınıf içindeki kurallar ve iş (eylem) planı, davranışsal olarak yönlendirmeye ihtiyaç duyan öğrenciler karşısında öğretmene yardımcı olur. Öğrenci  kendisinden nelerin beklendiğini, neleri yapmasının istenmediğini ve bunların sonuçlarını kestirebilirse davranışlarını bu durumlara göre düzenleyecektir. Yalnız kurallar belirlenirken bunlar kısa ve öz olmalı ve pozitif anlam taşımalıdır. Örneğin, “sınıfınızı kirletmeyiniz” yerine, “sınıfınızı temiz tutunuz” gibi. Kurallar sayıca da çok olmamalı, ortam kurala boğulmalıdır.

Sınıftaki eylem planı, öğrencinin ne zaman nerede ne yapacağı, nasıl yapacağı bilincine ulaşmasını sağlar.

SINIFTA ÖĞRENCİLERİN GELİŞMELERİNİN İZLENMESİ

Fiziki ortamın uygunluğu, öğrencilerin derse katılımı, gerekli araç-gereçlerin temini ve öğretme-öğrenme işleminin yapılmasıyla sonuçlanan sürecin, eğitim  amaçlarına ne kadar ulaştığının tespit edilmesi gerekir. Buradaki gelişme ancak iyi bir kayıt sistemi ile takip edilebilir. Takip açısından, öğretmenlerin aşağıdaki kayıtları tutması faydalı olacaktır.

1. Biten konuların takip edildiği kayıt,

2. Öğrencinin gelişmesi hakkındaki kayıt (Not defteri)

EĞİTİMSEL TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI

Radyo, televizyon, video, teyp gibi elektronik teknolojiler ve bilgisayar, eğitimin verimliliği, kalitesi ve uygunluğu üzerinde devrimsel bir etkiye sahiptir. Eğitim teknolojisi geliştikçe eğitimin ve öğretmenin gücü artmaktadır. Burada bu araçların öğretmenin yerini alan araçlar olmayıp, sistemi güçlendiren, tamamlayan ekipmanlar olması esastır.

Teknolojiyi kullanmak için öğretmenin kendini geliştirmesi, hem toplumdaki hem de eğitimdeki gelişmelerden haberdar olması gerekir. Bilgisayar kullanmasını bilmeyen bir öğretmenin bilgisayar öğretmesi mümkün değildir.

SINIF ORTAMINDA ZAMAN YÖNETİMİ

Eğitim organizasyonunda bir çok temel faktör bulunmakla beraber bunlardan en önemlisi zamandır. Bu nedenle, zaman, üzerinde azami titizlik gösterilerek organize edilmeli ve değerlendirilmelidir. Öğretmenlerin zamanı daha iyi kullanmak için daha sene başında günlük ve dönemlik plan hazırlamaları, bu planlarda önemli konulara öncelik ve ağırlık vermeleri gerekir.

Planlama Yaparken Dikkat Edilecek Unsurlar:

1. Hedeflerin belirlenmesi: Kısa ve uzun dönemli hedefler nelerdir? Bir sonraki sömestriye yönelik hedefler nelerdir? Bu hedefler düşünülürken hayatın bütün alanları (kişisel, sosyal, ailevi, mesleki toplumsal) göz önünde bulundurulmalıdır.

2. Önceliklerin belirlenmesi: Bu hedeflerin hangilerinin daha önemli olduğu belirlenmeli;  hedefler, değerli, orta değerli ve düşük değerli olarak gruplara ayrılmalıdır.

3. İçinde bulunulan zamanın analizi yapılmalı: Şu anki zamanın koyulan hedeflerin önem derecelerine göre harcanıp harcanmadığının analizi yapılmalıdır.

4. Boş yere zaman alıcı unsurların bertaraf edilmesi: Zamanın, kişiyi önemli hedeflere götürecek önemli konulara harcanması gerekir.

5. “İvedi” ve “Önemli” arasındaki ayrımın yapılması: İvedi hemen üzerinde durulması gerekendir. İvedi olan her şey kişiyi hedefine götürmeyebilir. Kısaca ivedi olan her şey önemli olmayabilir.

6. Konular önemlerine göre alt bölümlere ayrılıp işlenmeli ve bitirilmeli.

7. Yapılacak işlerin günlük listesi oluşturulmalı ve bu her gün yinelenmeli: Günlük işler önem sırasına göre dizilmeli, plana sadık kalarak önem derecesi yüksek işler tamamlanmalı.

8. Öncelik derecesi yüksek konulardan başlanmalı: Tabii ki listedeki bütün konuların tamamlanması istenilendir. Ancak gerekirse önem derecesi küçük konular ertelenebilir. 

9. Öğretmen  kendisine sormalı: Gerçekten, hazırlanan plan zamanın en verimli şekilde kullanımını sağlıyor mu? Öğretmen kendi kendisinin değerlendirmesini yapmalı.

EĞİTİM ORTAMINDA ÜÇÜNCÜ KİŞİLERDEN FAYDALANMA

Genelde sınıf ortamında eğitim-öğretim yapılırken öğreten pozisyonunda öğretmenden başka kimse olmaz. Bununla birlikte öğretmene öğretme faaliyetleri sırasında yardımcı olan üçüncü şahıslar olabilir. Bunları yaşlarına göre iki gruba ayırabilir.

Öğrenciler: Ders sırasında öğretmene yardımcı olabilir. Bu öğrenciler sınıfın çalışkan öğrencilerinden olabileceği gibi üst sınıf öğrencilerinden de olabilir. Örneğin, bunlar sınıftaki öğrencilerin ödevlerini toplayıp, kontrol edebilirler. Zayıf öğrencilerin eksikliklerini tamamlayıcı yardımda bulunabilirler veya sınıfın düzeyi ile ilgili kayıtlar tutmakta öğretmene yardımcı olurlar. Yine öğretmenin zamanını alan (oyalayan) rutin işlerde yardımcı olurlar. Örneğin, sınıftaki öğrencilerin devamlarının tespiti ve kaydı gibi. Bu tip işler; Öğretmenin yükünü hafifletir, zamanın daha elverişli ve etkin kullanımını sağlar; öğretmen öğrenci arasındaki iletişimi güçlendirir; öğrencinin kendisine güven ve sorumluluk duygusu kazandırır.

Yetişkinler:Çeşitli kuruluşların elemanları, emekli öğretmenler, öğretmenin aile ve sosyal çevresinden kişiler olabilir. Gönüllü yetişkinler eğitim-öğretim etkinliğinde bulunabilecekleri gibi yaşları gereği, bilgi birikimlerinden, tecrübelerinden faydalanılarak öğrencilerin yönlendirilmesinde, ilgili alanlarının tespitinde, problemlerin tespiti ve çözümlenmesinde öğretmene yardım ve destek sağlarlar. 

SORULAR:

1) Aşağıdakilerden hangisi sınıfta organizasyon yapılırken okulun içinde bulunan girdilerden birisi değildir?

A) Eğitim Programları

B) Öğretmen

C) Araç-Gereç

D) Öğrenci Velileri

2) Aşağıdakilerden hangisi sınıf ortamında öğrencilerin başarısına etki eden fiziksel faktörlerden biri değildir?

A) Öğrencinin psikolojik durumu

B) Sıraları yerleştirme düzeni

C) Öğrencinin oturuş biçimi

D) Öğrenci sayısı

3) Bir sınıfta farklı öğrencilere, farklı konular anlatılacaksa öğretmen sınıfın fiziki ortamını nasıl düzenlemelidir?

A) Konferans düzeni kurulmalı

B) Seviyeye göre grup oluşturmalı

C) Sıralı yerleşim düzeni kurulmalı

D) Bireysel yerleşim düzeni kurulmalı

4) Aşağıdakilerden hangisi sınıfta grup çalışmalarının faydalarından biri değildir?

A) Öğretmene zaman kazandırır.

B) Öğretimin verimini arttıran materyallerin kullanımına olanak tanır.

C) Öğretmen aynı ders saati içinde çok farklı konularda blgi aktarabilir.

D) Dersi öğrenciler yönlendirir.

5) Aşağıda sınıf yerleşim düzenleriyle ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?

A) Sıralı yerleşim düzeni öğretmen merkezli yöntemlerin uygulandığı sınıflarda kullanılır.

B) Bireysel yerleşim düzeni, her öğrencinin kendi hızında öğrenmesine imkan sağlar.

C) Konferans düzeni öğrenciler arasındaki iletişimi arttırır.

D) Çok gruplu yerleşim düzeni, öğrencilerin işbirliği yapmalarına, yardımlaşmalarına ve liderlik özelliklerini geliştirmelerine olanak sağlar.

6) Aşağıdakilerden hangisi sınıf mekanının alternatif kullanılmaya elverişli hale getirilmesi için yapılacak düzenlemelerden b iri değildir?

A) Sınıftaki boş alanlar fonksiyonel şekilde kullanılmaya imkan sağlayacak şekilde ayarlanmalıdır.

B) İşlenecek dersin özelliğine göre aynı sınıfta toplu veya grup halinde ders yapacak şekilde dizayn yapılmalıdır.

C) İlgi ve öğrenme köşelerinin bulunması ve bununla birlikte bireysel öğrenme ortamı oluşturulmalıdır.

D) Her türlü teknolojik öğretim materyali sınıf içinde bulundurulmalıdır.

7) Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin sınıfı düzenleme konusunda karar verirken izlemesi gereken temel ilkelerden biri değildir?

A) Öğrenciler öğretmen tarafından kolayca görülebildiklerinden emin olmalıdır.

B) Öğretmen, çok sık kullanılan öğretim materyallerini korumalı ve öğrencinin öğretim materyallerine kolayca ulaşmasını  sağlamalıdır.

C) Tüm öğrencilerin psikolojik durumunu göz önünde bulundurmalıdır.

D) Sınıftaki bütün öğrencilerin sunuları ve gösterileri kolayca görebildiğinden emin olmalıdır.

8) Aşağıdakilerden hangisi mevcut eğitim teknolojileri arasında gösterilemez?

A) Sistematik eğitim teknikleri

B) Davranış geliştirme prosedürleri

C) Görsel öğrenme kaynakları

D) Program geliştirme

9) Aşağıdakilerden hangisi sınıf ortamında zamanın iyi kullanılması için hazırlanan planlarda dikkat edilecek unsurlardan biri değildir?

A) Kısa ve uzun süreli hedeflerin belirlenmesi

B) Öğrencilerin ilgi ve meraklarına göre konuların değiştirilmesi

C) Önceliklerin belirlenmesi

D) Boş yere zaman alıcı unsurların ortadan kaldırılması

10) Öğrenciler ders sırasında öğretmene kaynak olabilecek kişilerdendir. Öğrencilerden kaynak olarak yararlanma sonucunda aşağıdakilerden hangisi ortaya çıkmaz?

A) Öğretmenin otoritesi zayıflar.

B) Öğretmen öğrenci arasındaki iletişim gelişir.

C) Öğrencinin kendine güven ve sorumluluk duygusu artar.

D) Öğretmenin yükü hafifler, zaman daha etkili kullanılır.

Alıntı
Logged
Robot Moderatör
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 3989


View Profile
Re: Sınıf organizasyonu
« Posted on: 23 Ağustos 2019, 12:05:29 »

 

MESAJDAKİ DOSYA VE EKLENTİLERİ GÖRMEK İÇİN ÜYE OLMALISINIZ.Üye olmak 10 Sniyenizi alacaktır.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Sınıf organizasyonu oyunları, Sınıf organizasyonu programı, Sınıf organizasyonu , Sınıf organizasyonu program yükle, Sınıf organizasyonu download, Sınıf organizasyonu hikayeleri, Sınıf organizasyonu kitabı, Sınıf organizasyonu haber, Sınıf organizasyonu yükle, Sınıf organizasyonu videosu, Sınıf organizasyonu, şarkı sözleri
Logged
 
İlgili Konular
Konu Başlığı Başlatan Y G Son Mesaj
ingilizce 7. sınıf 1. dönem 1. yazılı Soruları İlkokul ayşe 6 44908 Son Mesaj 07 Kasım 2010, 16:57:14
Gönderen: burak0343
2.Sınıf Soru bankası(Gönderen KILIÇ) İlkokul Mehmet 10 18378 Son Mesaj 16 Ekim 2008, 21:47:53
Gönderen: KILIÇ
5. Sınıf Tüm Dersler Deneme Sınavı İlkokul Mehmet 0 15325 Son Mesaj 05 Temmuz 2008, 22:19:43
Gönderen: Mehmet
sınıf içinde sözel olmayan iletişim becerisi Eğitim cendere 2 4473 Son Mesaj 06 Eylül 2008, 00:15:05
Gönderen: cendere
sınıf içi kuralların belirlenmesi Eğitim cendere 0 56518 Son Mesaj 06 Eylül 2008, 00:24:07
Gönderen: cendere
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

|- | - | - | - | -
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

sitemap ( urllist ( rss ( archiv ( arsiv ( xml (

MKPortal ©2003-2007 mkportal.it