*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Aktivasyon mailiniz gelmediyse buraya tıklayın.
23 Ekim 2019, 07:11:34


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
K: AKTİF ÖĞRENME NEDİR?  (Okunma Sayısı 31315 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
« : 05 Eylül 2008, 23:33:48 »
cendere
Ziyaretçi

AKTİF ÖĞRENME


Aktif öğrenme bir öğretim modelidir. Son zamanlarda aktif öğrenmeye ilginin artma nedenlerini şöyle özetlenebilir:


Aktif öğrenme karmaşık öğrenmelere yatkın olan beynin çalışmasına uygundur ve beynin kapasitesinin gelişmesi için olanaklar sunar.


Aktif öğrenme öğretimin bireyselleştirilmesini kolaylaştırır.


Çağın gerektirdiği ömür boyu öğrenen insan yetiştirme ancak aktif öğrenme ile yetiştirilebilir. Yaşam boyu öğrenen insan sadece yalnızca etkili öğrenmekler ve öğrendiklerini etkili kullanmakla kalmaz okul dışında da öğrenmeye devam eder. Anlatılanların öğrenci tarafından aynen tekrar edilmesini gerektiren geleneksel yöntemler bu noktada etkisiz kalmaktadır.


Aktif öğrenme çok yönlü gelişim sağlayarak akademik başarıyı artırır. Güdü, tutum, kaygı gibi duyuşsal özelliklerle katılım, sınıf yönetimi gibi süreçleri olumlu yönde etkiler.


Ayrıca öğrencilerin iletişim, ekip çalışması, üst düzey düşünme becerileri gibi destekleyici öğrenme ürünlerini de geliştirmektedir.


AKTİF ÖĞRENME NEDİR?


Aktif öğrenme; öğrenenin öğrenme sürecinin sorumluluğunu taşıdığı, öğrenene öğrenme sürecinin çeşitli yönleriyle ilgili kararlar ve öz düzenleme yapma olanaklarının verildiği ve karmaşık öğretimsel işlerle öğrenenin öğrenme sırasında zihinsel yeteneklerini kullanmaya zorladığı bir bir öğrenme süreci, olarak tanımlanmaktadır.


Aktif öğrenmenin, öz düzenleme ve karmaşık öğretimsel işler olmak üzere iki koşulu vardır.


Öz düzenleme; öğrenenin kendi öğrenmesinin sorumluluğunu taşıması ve kendi öğrenmesi ile ilgili kendinin alması ve uygulamasıdır. Öğrenen birey neyi öğreneceği, zamanını nasıl kullanacağı, bu süreçte hangi stratejileri izleyeceği, nasıl yoğunlaşacağı gibi birçok konuda kararı kendisi verir. Aktif öğrenme teknikleri, öğrenenlere bu olanakları verecek şekilde tasarlanmıştır.


Örneğin, mevsimler konusunda köşelenme tekniği uygulandığında çocukların bol bol ön düzenleme yaptığı görülür. Çocuklar hangi mevsimi seçeceğine gerekçe hazırlarken ne zaman konuşacağına, ne zaman dinleyeceğine, örnek verip vermeyeceğine, soru sorup sormayacağına, yardım isteyip istemediğine, istiyorsa kimden isteyeceğine kendileri karar verir. Öğretmen ancak çocuklar amacın dışına çıktıkları zaman ya da yardıma gereksinim duydukları zaman devreye girer.


Örnek; Köşelenme tekniğinin mevsimler konusunda uygulama işlemleri


1.Sınıfta her bir mevsim için birer köşe ayrılması


2.Çocukların en olumlu buldukları mevsim köşesine gitmeleri


3.Aynı mevsimi seçenlerin, o mevsimi seçme nedenleri hakkında tartışmaları ve grup olarak gerekçe hazırlamaları


4.Grupların hazırladıkları gerekçeleri sınıfa sunmaları


5.Sunumlar hakkında tartışma bir sonuç çıkarma ve karar alma ( örneğin, her mevsimin olumlu ve olumsuz yanları vardır.)


Karmaşık öğretimsel işler : Öğrenme sürecinde çocuğun zihninin aktifleşmesini, öğrenilenlerin derinlemesine işlenmesini, analiz, sentez, değerlendirme gibi üst düzey düşünme süreçlerinin harekete geçmesini sağlar. Örneğin yukarıdaki mevsimler konusunu işleyen çocuklar, geleneksel yöntemlere göre öğretmen kontrolünde ders işleyen çocuklara göre daha fazla ve karmaşık düşünürler. Karşılaştırmalar ve değerlendirmeler yaparlar. Diğer çocukların düşüncelerini kabul eder ya da reddederler. Bu da bir değerlendirmedir.


Böyle uğraştırıcı işler öğrenmeyi hem eğlendiren hem geliştiren bir oyuna dönüştürür.


Aktif öğrenmenin koşullarının yerine getirilmesi ve temel düşüncelerin yaşama geçirilmesi için geliştirilmiş yüzlerce aktif öğrenme tekniği ve işi vardır. Öğretmenlere düşen bunların içinden eğitimsel amaçlara, konuya, süreye, öğrencilere ve olanaklara uygun olanları seçip uygulamaktır.



KAYNAK 1. AÇIKGÖZ, Ü.K 'Aktif Öğrenme' Eğitim Dünyası Yayınları, İZMİR 2002

Logged
Robot Moderatör
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 3989


View Profile
Re: AKTİF ÖĞRENME NEDİR?
« Posted on: 23 Ekim 2019, 07:11:34 »

 

MESAJDAKİ DOSYA VE EKLENTİLERİ GÖRMEK İÇİN ÜYE OLMALISINIZ.Üye olmak 10 Sniyenizi alacaktır.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: AKTİF ÖĞRENME NEDİR? oyunları, AKTİF ÖĞRENME NEDİR? programı, AKTİF ÖĞRENME NEDİR? , AKTİF ÖĞRENME NEDİR? program yükle, AKTİF ÖĞRENME NEDİR? download, AKTİF ÖĞRENME NEDİR? hikayeleri, AKTİF ÖĞRENME NEDİR? kitabı, AKTİF ÖĞRENME NEDİR? haber, AKTİF ÖĞRENME NEDİR? yükle, AKTİF ÖĞRENME NEDİR? videosu, AKTİF ÖĞRENME NEDİR?, şarkı sözleri
Logged
 
İlgili Konular
Konu Başlığı Başlatan Y G Son Mesaj
Öğrenme İlkeleri Eğitim cendere 0 10743 Son Mesaj 04 Eylül 2008, 00:03:10
Gönderen: cendere
O.Ö. öğrenme Güç. Olan Çoc. Kırmızı Kav. Kaz. Çlşm Özel Eğitimle İlgili Herşey Burada feyza05 0 5387 Son Mesaj 13 Ekim 2008, 17:07:18
Gönderen: feyza05
Öğrenme Stili Testi Eğitim güllerdiyarı 0 2880 Son Mesaj 28 Kasım 2008, 00:45:28
Gönderen: güllerdiyarı
DİSLEKSİ (öğrenme bozukluğu) Özel Eğitimle İlgili Herşey Burada okancan 2 3784 Son Mesaj 29 Kasım 2008, 14:13:59
Gönderen: okancan
Aktif Bir Beyin için Egzersiz Şart! Eğitim okancan 0 2613 Son Mesaj 07 Aralık 2008, 00:26:45
Gönderen: okancan
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

|- | - | - | - | -
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

sitemap ( urllist ( rss ( archiv ( arsiv ( xml (

MKPortal ©2003-2007 mkportal.it