*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Aktivasyon mailiniz gelmediyse buraya tıklayın.
06 Aralık 2019, 05:34:38


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
K: Fen Ve Doğa Etkinlikleri  (Okunma Sayısı 138162 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
« : 18 Ağustos 2008, 16:45:23 »
feyza05
Ziyaretçi


MİKROPLARLA İLGİLİ DENEY

Deney malzemeleri: Derin bir kap, su, bir kalıp sabun ve karabiber.

Deneyin yapılışı: Bu deneyde karabiber mikropları temsil etmektedir. Kabın yarısına kadar su konur. Suyun içine biraz karabiber eklenir. Kalıp sabun, dik bir şekilde suyun ortasına batırılır. Karabiberlerin sabundan uzaklaştığı gözlemlenir.
Logged
Robot Moderatör
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 3989


View Profile
Re: Fen Ve Doğa Etkinlikleri
« Posted on: 06 Aralık 2019, 05:34:38 »

 

MESAJDAKİ DOSYA VE EKLENTİLERİ GÖRMEK İÇİN ÜYE OLMALISINIZ.Üye olmak 10 Sniyenizi alacaktır.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Fen Ve Doğa Etkinlikleri oyunları, Fen Ve Doğa Etkinlikleri programı, Fen Ve Doğa Etkinlikleri , Fen Ve Doğa Etkinlikleri program yükle, Fen Ve Doğa Etkinlikleri download, Fen Ve Doğa Etkinlikleri hikayeleri, Fen Ve Doğa Etkinlikleri kitabı, Fen Ve Doğa Etkinlikleri haber, Fen Ve Doğa Etkinlikleri yükle, Fen Ve Doğa Etkinlikleri videosu, Fen Ve Doğa Etkinlikleri, şarkı sözleri
Logged
« Yanıtla #1 : 31 Ağustos 2008, 10:06:05 »
feyza05
Ziyaretçi


SES TİTREŞİMLER

DENEYİN AMACI
Ses titreşimlerini görünür hale getirmek
DENEYİN YAPILIŞI
Alüminyu folyo top haline getirilir.Ayaklı cam bardak alınır.Alüminyum folyodan yapılan top bir iple bağlanır yüksek bir yere asılır.Bardak topa değmeyecek şekilde topa iyice yakınlaştırılır.Kurşun kalemle bardağa hafifçe vurulur.Topun hareket ettiği görülür.
DENEY SONUCU
Bardağa vurduğumuzda titreşim meydana gelir.Bu da havayı titreştirir.Hava titreşimleri taşır ve bu titreşimlerin ses olarak kulağımıza gelmesini sağlar. 


RENK YANILGISI

DENEYİN AMACI
Renklerin gözü yanılttığını göstermek
DENEYİN YAPILIŞI
Küçük bardak ile beyaz kağıdın üzerine iki daire çizilir.Birinci daire sarıya ikinci daire kahverengiye boyanır.Kağıt duvara asılır ve karşıdan bakılır.Ne gördükleri büyüklükleri sorulur.Kahverengi dairenin neden küçük göründüğü tartışılır.
DENEYİN SONUCU
Daireler eşit çizildiği halde kahverengi daha küçük görülür.Çünkü parlak ve ışıklı cisimler daha büyük koyu ve mat renkler daha küçük görünür


SOLUNUM ORGANLARIMIZ ÇALIŞIYOR

AMAÇ: solunum organlarımızın nasıl çalıştığını göstermek
ARAÇ VE GEREÇLER: 15 – 20 cm uzunluğunda kalın plastik boru, iki tane naylon torba (ya da iki balon), iki tane ince boru

EĞİTİM DURUMU
1. 15 – 20 cm uzunluğunda kalın bir boru alalım.
2. bu borunun içinden iki tane ince boru geçirelim.
3. naylon torbaları (ya da balonları) ince boruların ucuna geçirelim.
4. ince borulara üfleyelim.
5. naylon torbaların şişip şişmediğini gözlemleyelim.
6. torbaların içine dolan şey ne olabilir?
7. bu torbaları vücudumuzun hangi organına benzetebiliriz?
8. kalın plastik boru hangi organımızın yerine kullanılmış olabilir?

DENEYİN SONUCU
Naylon torbaların şiştiği görülür. Geniş plastik boru nefes borusunu, naylon torbalar sağ ve sol akciğeri gösterir.


HERKESİN PARMAK İZİ FARKLIDIR

AMAÇ: herkesin parmak izinin farklı olduğunu göstermek
ARAÇ VE GEREÇLER: talk pudrası, seloteyp, siyah kağıt, büyüteç

EĞİTİM DURUMU
1. baş parmağımızı talk pudrasına batıralım.
2. pudralı parmağı seloteybe bastıralım ve parmak izi çıkaralım.
3. seloteybi siyah kağıda yapıştıralım.
4. herkesin parmak izini büyüteçle bakarak karşılaştıralım.
5. parmak izleri arasında fark görüyor musunuz?

DENEYİN SONUCU
Herkesin parmak izlerinin farklı olduğu gözlenir. 


Logged
« Yanıtla #2 : 31 Ağustos 2008, 10:06:34 »
feyza05
Ziyaretçi


BİTKİLERLE İLGİLİ DENEYLER

DENEY: Bitkilerin de ihtiyaçları vardır.
KAZANDIRILACAK DAVRANIŞ: Bitkilerin susuz, güneşsiz, havasız yaşayamadığını gösterme
ARAÇ VE GEREÇLER: Üç tane saksı bitkisi
UYGULAMA Saksı bitkilerinden birini karanlık bir dolaba, ikisini güneşli bir yere koyunuz. Güneşli bir yere koyulan iki saksıdan birine su veriniz. Diğerine hiç su vermeyiniz dolaptaki saksıya da su veriniz. Bu işleme bir hafta devam ediniz. Bu süre sonunda hangi bitkinin daha iyi geliştiğini öğrencilerinizle birlikte gözleyiniz.

DENEY: Bitkilerin Üremesi I
KAZANDIRILACAK DAVRANIŞ: Bitkilerin tohumlardan ürediğini gösterme
ARAÇ VE GEREÇLER: Bir avuç fasulye, bir çay bardağı,biraz pamuk
UYGULAMA Akşamdan fasulyeleri ıslatınız Suda şişmiş olan fasulyelerin birkaç tanesini ortadan yarıp içindeki bebek bitkiyi gözleyiniz Çay bardağının içine iki kat pamuk yerleştiriniz, Pamuğun üzerine ıslatılmış olan fasulyeleri yerleştirip üzerine tekrar iki kat pamuk yerleştiriniz Üzerini suyla nemlendiriniz Oda sıcaklığında ve güneş alan bir yere koyup her gün suyunu kontrol ediniz 1-2 hafta sonra tohumdan oluşan kök ve gövdeyi sonrada yaprakları gözlemleyiniz

DENEY: Bitkilerin Üremesi II
KAZANDIRILACAK DAVRANIŞ: Bitkilerin gövdeden de üreyebildiklerini gösterme
ARAÇ VE GEREÇLER: sardunya bitkisi, bir bardak, saksı, toprak
UYGULAMA Sardunya bitkisinden bir dal koparınız Bu dalı su dolu bir bardağa yerleştirin, köklerinin oluşmasını bekleyin Kökler oluşunca toprak dolu bir saksıya ekip sulayınız

DENEY: Gövdenin görevi
KAZANDIRILACAK DAVRANIŞ: Gövdenin suyu ilettiğini gösterme
ARAÇ VE GEREÇLER: 2 tane beyaz karanfil, 2 bardak, biraz kırmızı ya da mavi mürekkep, makas
UYGULAMA İki bardağa 2/3 ü kadar su koyunuz Bardağın birisine biraz mürekkep koyunuz İki bardağa da birer karanfil koyunuz 3-4 saat bekleyin, mürekkepli suya koyulan karanfilin beyaz çiçeklerinin renklenmeye başladığını gözleyiniz Çiçekleri renklenen karanfilin sapının bir yerinden makasla bir parça kesin, buradaki incecik borularda renkli sıvı olduğunu gözleyiniz




DENEY: Bitkiler terler
KAZANDIRILACAK DAVRANIŞ: Bitkilerin terleme yaptığını gösterme
ARAÇ VE GEREÇLER: Yeşil yapraklı bir saksı bitkisi, şeffaf naylon torba, biraz ip
UYGULAMA Yeşil yapraklı bir bitkinin bir dalını şeffaf naylon torbaya geçirip iple bağlayınız 1 – 2 gün bekleyiniz Naylon torbada ki buharı gözleyiniz
Yaprak solunum yapar. İnsanlar ve hayvanlar akciğerleri ile solunum yapar. Bitkiler yapraklarında ki küçük deliklerle solunum yaparlar. 
Logged
« Yanıtla #3 : 03 Eylül 2008, 05:21:53 »
feyza05
Ziyaretçi


Bir Yaprağı Ölçme 
 

ETKİNLİĞİN ADI : BİR YAPRAĞI ÖLÇME
ETKİNLİĞN TÜRÜ :FEN VE MATEMATİK ETKİNLİĞİ
YAŞ GRUBU : 4 Yaş
MATERYAL :Farklı büyüklüklerde yapraklar ve fasulye
UYGULAMA : Sınıfa her bir çocuğa yetecek kadar yaprak getirilir. Etkinliğe geçmeden önce çocuklarla yapraklar hakkında konuşulur. Ağaçların ilkbahar geldiğinde yaprak açtığı bu küçük yaprakların zamanla büyüdüğü ve sonbaharda bu yaprakların döküldüğü anlatılır. Daha sonra her çocuğa bir yaprak verilerek çocuklara bu yaprağın üzerine kaç fasulye dizebilirsiniz diye sorulur. Çocukların tahminleri bir kağıda kaydedilir. Daha sonra çocuklar yapraklarına tek tek fasulye dizerler. Eğitimci çocuklardan yaprağa dizdikleri fasulyeleri saymalarını ister. Eğitimci bu sayıları önceki tahmin kağıdının üzerine yazar ve çocuklarla beraber daha önceki tahmin sonuçları ile bu sayıların hangisinin daha az yada daha çok olduğu karşılaştırır.
       

Logged
« Yanıtla #4 : 03 Eylül 2008, 05:22:44 »
feyza05
Ziyaretçi

SUYUN KALDIRMA KUVVETİ
Deneyin adı: Suyun kaldırma kuvveti
Yaş grubu :4-5 yaş






Araç ve gereçler :üç adet aynı büyüklükte plastik şişe ve kapakları, bir adet çay bardağı, 12 adet boncuk , oldukça derin bir kap ve su

Uygulama:
· Deneye geçmeden önce öğretmen çocuklarla beraber su hakkında sohbet eder. Öğretmen çocuklara “insanlar için su hayatın vazgeçilmez bir parçasıdır. Suyu içeriz,yemek pişiririz meyve sebzeleri yıkarız, dişlerimiz ellerimizi yüzümüzü vücudumuzu temizlemekte kullanırız. İnsanlar olduğu kadar hayvanlar içi önemlidir. Hayvanların hepsinin suya ihtiyacı vardır. Ayrıca balıklar, ıstakozlar, ahtapotlar,istiridyeler gibi bazı hayvanlarda suda yaşar” diyerek su hakkında kısa bir bilgi verir.ayrıca çocuklara suyu başka nerelerde kullandıkları ve suda yaşayan diğer hayvanların neler olduğunu sorabilir.
· Daha sonra öğretmen çay bardağının içine bir tane boncuk atar ve sonra çay bardağının içini suyla doldurur. Çay bardağının içindeki suyu şişeye koyar. Daha sonra bu olayı tekrarlayarak şişenin bir tanesini tamamen doldurur diğerini yarısına kadar doldurur. Üçüncü şişeyi ise boş bırakır. Bu arada şişeleri doldururken çocuklarla beraber şişeye kaç bardak su koyduğu sayılır. Şişeleri doldurduktan sonra içindeki boncuklar sayılarak hangi şişeye kaç tane boncuk olduğu sayılır.boncuk sayısına göre hangi şişede daha az su olduğu da karşılaştırılır.
· Daha sonra derin bir kabın içine su doldurulur ve şişelerin üçüde bu suyun içine atılır. Şişelerin hangilerinin battığı hangilerinin yüzdüğü incelenir.şişelerin su dolu kabın içindeki konumları konuşulur.
· Tamamen suyla dolu olan şişenin battığı yarısına kadar su olan şişenin ve boş olan şişenin yüzdüğü ve boş olan şişenin diğerlerine göre en üstte olduğu gözlenir.
· Son olarak şişeler sudan çıkarılır ve çocuklardan şişeleri suyun içine konumlarına göre sıralamaları istenir (dibe en yakın şişeden en uzak şişeye doğru)

Logged
« Yanıtla #5 : 03 Eylül 2008, 05:23:07 »
feyza05
Ziyaretçi

Çamur Nasıl Oluşur? 
 

ETKİNLİK ADI: Çamur nasıl oluşur?
YAŞ GRUBU: 3-6
TEMA: Hava,su,toprak
MATERYALLER: Kum,su,kaşık,plastik çukur tabaklar

UYGULAMA:

Çocuklara yağmur yağdığında yada yerlerin ıslandığında toprakta neler olduğu hakkında ve su,kum ile ilgili çeşitli sorular sorulur,sohbet edilir.
Çocuklar küçük gruplara ayrılarak ve her bir çocuğa iki tane plastik tabak ve kaşık verilir.
Tabakların içleri bir miktar kum ile doldurulur.
Çocuklar kumu kaşıkla karıştırırlar. Ve kumu yakından görmeleri sağlanır.
Kuma su eklenince neler olacağı hakkında çocuklara sırayla sorular sorulur.
Her çocuğun tabağına biraz su koyulur.
Çocuklar kaşıkla su ve kumu karıştırarak kumun çamura dönüşmesini sağlarlar ve incelerler.
Çamurun nasıl oluştuğu hakkında sınıfta çocuklarla sohbet edilir
Daha sonra çocukların tabakları dışarıya konulur ve dışarıda çamur sertleşince çocuklara gösterilir.
Çamurun hava ile birleşince kuruması ile ilgili çocuklarla konuşulur.
       

Logged
« Yanıtla #6 : 03 Eylül 2008, 05:24:16 »
feyza05
Ziyaretçi


Eriyen ve Erimeyen Maddeler 
 

ETKİNLİK ADI: Eriyen Ve Erimeyen Maddeler
ETKİNLİK TÜRÜ: Fen Ve Matematik
YAŞ GRUBU: 4-5 Yaş
MATERYALLER: Un , tuz, şeker, kum, taş, pirinç, su ve plastik bardak.
UYGULAMA:Çocuklara, bazı nesnelerin suya atılıp karıştırıldığında eridiği ve bazılarının da erimediği söylenir. Suda eriyen ve erimeyen nesnelerin neler olabileceği sorulur. Çevrelerinden gözlemledikleri ve yaşantılarından edindikleri tecrübeleri dile getirmeleri için yardımcı olunur. Suya ya da başka bir sıvı içeceğin içine bir şey atıp atmadıkları, sonucunda nelerin olduğu konusunda düşünceleri alınır.
Çocuklardan , plastik bardakların içine bir miktar su koymaları istenir. Her çocuğun bir malzeme seçmesi istenir ve bu malzemenin suda eriyip erimediği sorulur. Ardından, bu malzemeyi suya katarak karıştırması sağlanır. Malzemenin aldığı şekil ve suyun aldığı renk, suyun görüntüsü ve varsa tadındaki değişiklik hakkında sorular sorulur.
Tüm maddeler sırayla denenir. Sonucu tüm sınıfın görmesi sağlanır. Etkinlik sonunda çocuklarla , hangi malzemelerin eridiği hangilerinin erimediği , eriyen maddelerin ne kadar sürede eridiği hakkında sohbet edilir. Çocuklardan , neden bazı maddelerin daha çabuk bazılarınınsa daha yavaş eridiği konusunda tahmin yürütmeleri istenir. Etkinliğin içinde saklı olan ipuçları verilerek anlamalarına yardımcı olunur.

Logged
« Yanıtla #7 : 03 Eylül 2008, 05:24:57 »
feyza05
Ziyaretçi


Uçan ve Uçamayan Hayvanlar 
 

ETKİNLİK ADI: Uçan ve uçamayan hayvanlar
ETKİNLİK TÜRÜ:Fen matematik
YAŞ GRUBU: 3-4 yaş
MATERYAL: İki adet pano uçan uçamayan hayvan resimleri,bant
UYGULAMA:
Panolar, çocukların göz seviyesine uygun bir yüksekliğe asılır. Çocuklara panolardan birine uçan diğerine uçamayan hayvanların resimlerinin asılacağı açıklanır.
Çocuklarla hayvanların özelikleri hangi hayvanların uçup hangi hayvanların uçamadığı ile ilgili sohbet edilir.
Hayvanların uçmak için hangi organları kullandığı sorulur. Çocukların cevapları yazarak panoya asılır.
Çocuklara çeşitli kanatlı-kanatsız hayvan resimleri gösterilir ve bu resimleri panoya asmaları sağlanır.
Etkinlik sonunda müzik eşliğinde çocukların kuş yada kanat çırpma taklidi yaparak dans etmeleri istenir.
Logged
« Yanıtla #8 : 03 Eylül 2008, 05:25:14 »
feyza05
Ziyaretçi

Elimizdeki mikroplar 
 

ETKİNLİK ADI: Elimizdeki mikroplar
ETKİNLİK TÜRÜ:Fen matematik
YAŞ GRUBU: 3-4 yaş
TEMA: Temizlik
MATERYAL:El kremi,sim,kağıt havlu,kolonyalı mendil,sabun.
UYGULAMA:
Çocuklara mikropların elimize ve vücudumuza nasıl bulaştığını,mikropları görüp göremediğimiz vb. ile ilgili sorular sorulur. Mikropların çok küçük olduklarını ve en çok ellerimize bulaştığını görürüz diye açıklamalar yapar.
Çocukların mikropların ellerine bulaştıktan sonra nasıl çıkarıldığını deneyerek öğrenmeleri içi her birinin eline önce krem sürülür.
Daha sonra çocukların ellerine sim dökülür.
Çocuklara bu simlerin mikrop olduğunu düşünmeleri istenir. Bu mikropları ellerinden nasıl çıkaracakları sorulur. Çocuklara önce ellerini kağıt havluyla silmeleri istenir. Bunun ellerindeki tüm simi çıkaramadıklarına dikkat etmeleri istenir.
Son olarak çocukların ellerini sabun ve su ile yıkamaları istenir. Böylece ellerine bulaşan simin ne kadar kolay çıkacağına dikkat etmeleri istenir. Sabun ve suyun mikropların çoğunu temizlediklerini ve bu nedenle de her yemekten önce ve sonra ellerimizi yıkamamız gerektiğini bunun mikropları önleyeceği anlatılır.

Logged
« Yanıtla #9 : 03 Eylül 2008, 05:25:52 »
feyza05
Ziyaretçi

Buz Parçaları Eritiyoruz 
 
ETKİNLİK ADI:Buz Parçaları Eritiyoruz
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
MATERYALLER:Cam kavanoz,buz,pamuk,bant,streç film
UYGULAMA:
{ Uygulamaya başlamadan önce, çocuklara buz hakkında” buz sizce nasıl oluşur?, daha önce hiç buz incelediniz mi?, buzu nerelerde kullanıyoruz?” gibi sorular sorularak,konu ile ilgili deneyimleri alınır ve konuşmaları sağlanır.
{ Sohbet edilirken bir taraftan da buz parçaları çocuklara incelettirilir.
{ Daha sonra, çocuklar ikişerli gruplara ayrılır ve her gruba iki tane kavanoz verilir.
{ Gruplara verilen kavanozlardan biri, öğretmen yardımı ile pamuk ve bant ile sarılır.
{ Her kavanozun içine 3-4 tane buz parçası atılır.
{ Kavanozların ağızları streç film ile kaplanır.
{ Hangi kavanozdaki buzların daha çabuk eriyeceği hakkında konuşulur, çocukların fikirleri alınır.
{ Bir süre sonra, pamukla sarılı olmayan kavanozlardaki buzların daha çabuk eridiği gözlemlenir.
{ Pamuk ile sarılı olmayan kavanozlardaki buzların, ortamın sıcaklığından daha çabuk etkilendiği için daha çabuk eridiği, pamuk ile sarılı olan kavanozlardaki buzların ise içerideki havayı muhafaza ettiği için daha geç eridiği anlatılır.
Logged
« Yanıtla #10 : 03 Eylül 2008, 05:26:42 »
feyza05
Ziyaretçi

BOYANAN BİTKİLER


Etkinlik türü: Fen Etkinliği
Etkinlik Adı: Boyanan Bitkiler

Yaş grubu: 5-6 yaş
Materyal: kereviz dalı,farklı beyaz çiçekler, 2 adet küçük boy kavanoz,gıda boyası
Uygulama:
· kereviz dalının ve çiçeklerin kök kısımları incelenir ve bitkilerin kökleri yardımıyla suyu diğer kısımlarına taşıdıkları ve bu şekilde beslendikleri anlatılır.
· Kerevizin ve çiçeklerin sap kısımları öğretmen tarafından ikiye bölünür ve birinin içine mavi diğerinin içine kırmızı gıda boyası konmuş iki ayrı kavanoza iki parçaya ayrılmış saplar yerleştirilir.
· Çocukların kerevizin ve çiçeklerin yapraklarına neler olabileceği hakkında konuşulur ve tahminlerde bulunmaları sağlanır.
· Aradan bir saat geçtikten sonra kerevizin ve çiçeklerin dalları çocuklarla incelenir. Çocuklara kerevizin ve çiçeklerin su ile beslendiği ve suya boya katıldığında renkli suyu dallarına ve yapraklarına çektiğinde dal ve yaprakların boyandığı anlatılır.


Logged
« Yanıtla #11 : 05 Eylül 2008, 12:05:24 »
feyza05
Ziyaretçi


Gezegenler Hareket Eder mi?

Gerekli Malzemeler
Sarı renkli bir balon, dokuz farklı renkte balon, Tebeşir, Güneş Sistemi posteri

Uygulama:

Güneş sistemi posterini inceleyin. Dünya’nın, gezegenlerin ve Güneş’in konumu ve birbirlerine göre büyüklükleri hakkında tartışın. Sınıfta veya bahçede yere Güneş’i temsil eden bir küçük daire çizin. Bu dairenin etrafına gezegenlerin yörüngelerini temsil eden dokuz ayrı daire daha çizin. Çocuklarla beraber, gezegenlerin büyüklüklerini göz önünde bulundurarak farklı büyüklüklerde balonlar şişirin. En büyük balonun Güneş’i temsil eden sarı balon olmasına dikkat edin. Çocuklara balonları dağıtın. Güneşi temsil eden sarı balonu taşıyan çocuğu dairelerin merkezine yerleştirin. Çocuklara temsil ettikleri gezegenleri söyleyin. Onları yönlendirerek sırası ile yere çizdiğiniz daireler üzerine yerleştirin. Her bir dairenin bir yörüngeyi temsil ettiğini söyleyin. Gezegen resimlerini kesin ve balonların üzerine yapıştırın. Çocuklardan bulundukları yörüngeler üzerinde yavaş yavaş hareket etmelerini isteyin. Gezegenlerin yörüngelerinin dışına çıkmadan Güneş’in etrafında döndüklerini vurgulayın. Çocuklardan Güneş’in etrafında**bir tur döndükten sonra durmalarını isteyin. Her gezegenin aynı zamanda kendi etrafında da döndüğünü belirtin. Çocuklardan yavaşça kendi etraflarında dönerek güneşin çevresinde bir tur daha atmalarını isteyin. Sınıftaki her çocuğa etkinliğe katılmaları için bir şans tanıyın.

..alıntı..
Logged
« Yanıtla #12 : 24 Eylül 2008, 21:54:35 »
feyza05
Ziyaretçi

eğlenceli tahmin..:)

--------------------------------------------------------------------------------

amaç:çocukların tahmin yeteneklerini,canlılara ait sınıflandırma kabiliyetlerini geliştirmek ve gözlem yeteneklerini arttırmak..
Aklınızda bir hayvan tutup,o hayvanın özelliklerini ipucu olarak verin.Örneğin;uzun bir boynu var,üzeri benekli,ağaç yapraklarını yer.Bu nedir?(zürafa)..suda yaşar,kısa bacakları ve kocaman dişleri vardır,yeşildir.Bu nedir?(timsah)..
3-4 yaş için ipucunu biraz daha yakın verebilirsiniz.Örneğin;sütü sever,tüyleri vardır,miyavv der.Bu nedir?(kedi)..
Cevabı bilen çocuktan o hayvanı canladırması istenerek dramalaştırılabilir..

..alıntıdır..
Logged
« Yanıtla #13 : 05 Ekim 2008, 22:22:29 »
feyza05
Ziyaretçi

bir bardak kola ve bir bardak sütün içine bir parça kemik atılır.2_3 saat bekletilir.kolanın içindeki kemik kahverengi olmuşken sütün içindeki kemikte bir değişim olmaz.sütün sağlıklı kolanın zararlı bir içecek olduğunu anlatmış oluruz
           
Logged
« Yanıtla #14 : 05 Ekim 2008, 22:50:11 »
feyza05
Ziyaretçi

Sudaki yogunluk farkı

amaÇ:sudaki yoğunluk farkını gözleme

malzemeler:İki bardak,su,tuz,boya

yapiliŞi:İki bardak suyun bir bardağına tuz koyulur diğer bardağa ise boya konulur bundaki amaç tuzlu ve tuzsuz suyu ayırt etmektir sonra yavaşça biri diğerinin üzerine eklenir ve karışmadıkları görülür
Logged
 
İlgili Konular
Konu Başlığı Başlatan Y G Son Mesaj
anaokulu etkinlikleri Sanat Etkinlikleri inci.tanem_ea 0 9277 Son Mesaj 24 Ekim 2008, 13:18:15
Gönderen: inci.tanem_ea
Sınıfta Dikkat Eksikliği Etkinlikleri Okul Öncesi feyza05 0 5332 Son Mesaj 19 Kasım 2008, 23:55:19
Gönderen: feyza05
Gökkuşağı Nasıl Oluşur? / fen ve doğa etk. Diğerler Etkinlikler feyza05 0 6731 Son Mesaj 18 Aralık 2008, 22:44:27
Gönderen: feyza05
Kış Arkadaşım (24 Sayfa) - 15 Tatil Etkinlikleri 1. Sınıflar egoman1453 4 5614 Son Mesaj 18 Ocak 2009, 14:57:35
Gönderen: feyza05
Bir Bulut Oluşturalım/fen Ve Doğa Etk. Diğerler Etkinlikler feyza05 0 5377 Son Mesaj 18 Ocak 2009, 15:40:11
Gönderen: feyza05
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

|- | - | - | - | -
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

sitemap ( urllist ( rss ( archiv ( arsiv ( xml (

MKPortal ©2003-2007 mkportal.it