*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Aktivasyon mailiniz gelmediyse buraya tıklayın.
06 Aralık 2019, 05:34:12


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
K: Aile Katılım Çalışmaları  (Okunma Sayısı 22844 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
« : 19 Ağustos 2008, 14:33:30 »
feyza05
Ziyaretçi

Çocuğunuzu Nasıl Eğitiyorsunuz?...

Bu testin sonucunda, sizin “eğitime-eğitmek işine” karşı tutumunuz, ön yargılarınız ya da olumlu yaklaşımlarınız ortaya çıkacak. Sorulara, yürekten cevap vereceğinize inanıyorum.

1-Çocuğumun kendine özgü özel bir kişiliği olduğunu görebiliyor ve hissediyorum.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

2-Çocuğumun yeteneklerini anlamak için çaba gösteriyorum.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

3-Bir çocuk anne-babasının sözünden hiç çıkmamalıdır.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

4-Çocukların kendilerine ait düşünceleri olduğunu düşünmüyorum.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

5-Kendi ailemden gördüğüm gibi çocuğumu yetiştiriyorum.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

6-Evde kuralları daima anne-baba koyar. Bu kuralları çocuğun kişiliğine göre ayarlamak yanlış olur.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

7-Çocuğumun söylediğim şeyin aksini düşünmesi mümkün değildir.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

8-Çocuğa konulan disiplin kuralları, onun eğitimidir.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

9-Çocuklar kendi kendilerine karar alamazlar. Anne babaların kararlarına uyarlar.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

10-Adı üstünde; “Çocuk” o sadece bir çocuk. Henüz kişiliği ortada değil.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

11-Bizde çocuktuk. Bize de hiçbir zaman karar hakkı tanınmamıştı. Kötü mü oldu? Çocuğa büyük insanmış gibi davranmak hatalıdır.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

12-Çocuk eğitiminde disiplinden önce, sevgi-saygı ve çocuğa anlayış gelmektedir.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

13-Her çocuk aynıdır. Her çocuğun eğitimindeki kurallarda aynıdır.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

14-Çocuğun eğitiminde kendi arzularımdan çok, onun gelişimini göz önünde tutarım.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

15-Çocuğumun eğitiminde, çağdaş olmaya çalışıyorum. Kendi çocukluğumla karşılaştırıyor ve o zamanki eğitim yöntemlerini kullanmıyorum.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

16-Çocuğum uyumak istemese de onu uyuturum.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

17-Çocuğum uyumakta direndiği zaman onu rahatlatmak için çabalıyorum.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

18-Çocuğumun bazı sorunlarını cevaplayamadığım oluyor. Bu bilgiler için henüz küçük olduğunu düşünüyorum.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

19-Çocuğumun tüm sorularını yanıtlamaya çalışıyorum. Onun yaşına göre ve anlayabileceği bir dilde açıklamalar yapıyorum.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim

20-Çocuğumu eğitirken, bende onun tarafından eğitildiğimi düşünüyorum.
a) Evet b) Hayır c) Bunu hiç düşünmedim





Testin Değerlendirmesi;

Eğer, 1-2-12-14-15-17-19-20 numaralı sorulara yanıtınız “Evet” ise, siz çocuğunuzun eğitiminde olumlu adımlar atıyorsunuz. Çocuğunuzu eğitim adına yönetmiyor, onu yönlendirmiyorsunuz. Eğer bu istikrarlı yaklaşımınızı korur ve devam ederseniz, mutlu, özgüveni gelişmiş, kendi kararlarını alabilen ve kendisiyle barışık bir insan yetiştirmiş olacaksınız. Başarı ise, bunlarla beraber zaten gelecektir.

Eğer, 3-4-5-6-7-8-9-10-11-13-16-18 numaralı sorulara yanıtınız “Evet” ise, siz eğitim olayına önyargılı bakıyorsunuz. Çocuğunuzun eğitiminde de hatalı adımlar atıyorsunuz. Çocuk eğitimine bakış açı nızı değiştirmeli ve çocuğunuzu da kendiniz gibi birey olarak görmelisiniz. Aksi halde, çocuğunuzun bir süre sonra davranış ve uyum bozukluklarına sahip olmasıa neden olursunuz.

Eğer, bir soruya bile yanıtınız “Bunu hiç düşünmedim” ise, artık düşünmenin vakti gelmiş demektir. Çocuk eğitiminde düşüncesizce yapılan hatalar, bilerek yapılan hatalar kadar tehlikelidir.(alıntıdır)
Logged
Robot Moderatör
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 3989


View Profile
Re: Aile Katılım Çalışmaları
« Posted on: 06 Aralık 2019, 05:34:12 »

 

MESAJDAKİ DOSYA VE EKLENTİLERİ GÖRMEK İÇİN ÜYE OLMALISINIZ.Üye olmak 10 Sniyenizi alacaktır.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Aile Katılım Çalışmaları oyunları, Aile Katılım Çalışmaları programı, Aile Katılım Çalışmaları , Aile Katılım Çalışmaları program yükle, Aile Katılım Çalışmaları download, Aile Katılım Çalışmaları hikayeleri, Aile Katılım Çalışmaları kitabı, Aile Katılım Çalışmaları haber, Aile Katılım Çalışmaları yükle, Aile Katılım Çalışmaları videosu, Aile Katılım Çalışmaları, şarkı sözleri
Logged
« Yanıtla #1 : 19 Ağustos 2008, 14:40:57 »
feyza05
Ziyaretçi


ÇOCUKLARINA ZAMAN BULAMAYANLARA!...

     Her yönden sağlıklı çocuklar yetiştirmek isteyen ailelerin öncelikle çocuklarına iyi bir eğitim vermeleri gerekir.
     Çocuklarımız bizim yarınlarımızdır. Geleceğini satın almak isteyen anne ve babalar çocuklarına iyi bir eğitim vererek onları istikbale hazırlayabilirler. Oysa bizler iş hayatımızda daha çok kazanmak ve yukarılara çıkmak için o kadar çok zaman harcıyoruz ki ailemize zaman ayıramadığımızın farkında bile olamıyoruz. Neticede çocuklarımıza iyi bir gelecek sunmak istiyoruz. Ama çocuklarımızı ve eşimizi ihmal etmeden bunu gerçekleştirirsek huzurlu yaşarız.
     Çocuklarına yeterince zaman ayıramayan aileler için yazılmış "Çocuğumuza" şiirini sizlerle paylaşmak istiyorum.
                                       ÇOCUĞUMUZA !
Sürekli meşguldüm o kadar sene,
Seninle doyasıya oynayamadım.
Sen beni çağırdın gel oyna diye,
Ben bir türlü zaman ayıramadım.
Giydirdim, doyurdum, senin kolladım,
Sadece bunları yeterli sandım,
Bana oyuncağını getirdiğinde,
Ben seni çoğu kez, başımdan savdım.
Yatağa yatırır senin okşardım,
Sen uyur uyumaz hemen çıkardım.
Şimdi o günleri çok özlüyorum,
Keşke bir dakika fazla kalsaydım.
Hayat ne kadar kısa, yıllar ne çabuk.
Ne zaman büyüdü bu küçük çocuk,
Ona dokunmak için uzandığımda
Ellerim boş kalır, yüreğim buruk.
Artık ne resimler, ne de oyunlar,
Ne "İyi geceler", ne sarılmalar,
Hepsi çok geride, ulaşmak zor,
Yaşanmadı sanki o güzel yıllar.
Artık hiç işim yok, yapayalnızım.
Günlerim çok uzun, üstelik bomboş
Keşke isteklerini bir bir yapsaydım
Küçük arzuların şimdi çok şirin, çok hoş.                                        
     Acaba ilerde çok güzel döşenmiş ve lüks evlerimizde yapayalnız kalınca böyle şiirler mi yazacağız mı ? Gelin çocuklarımız, bizimle geçirdiği güzel vakitlerin şiirini yazsın.
     Çocuklarıyla beraber mutlu ve huzurlu vakitlerini artıran ailelerin sayısının çoğalması dileğiyle…
alıntı
Logged
« Yanıtla #2 : 19 Ağustos 2008, 18:45:28 »
cendere
Ziyaretçi


Eğer, 1-2-12-14-15-17-19-20 numaralı sorulara yanıtınız “Evet” ise, siz çocuğunuzun eğitiminde olumlu adımlar atıyorsunuz. Çocuğunuzu eğitim adına yönetmiyor, onu yönlendirmiyorsunuz. Eğer bu istikrarlı yaklaşımınızı korur ve devam ederseniz, mutlu, özgüveni gelişmiş, kendi kararlarını alabilen ve kendisiyle barışık bir insan yetiştirmiş olacaksınız. Başarı ise, bunlarla beraber zaten gelecektir.



burası bana ve çocuklarıma uyuyor şükürler olsun :)
Logged
« Yanıtla #3 : 20 Ağustos 2008, 08:21:28 »
feyza05
Ziyaretçi

Ne güzel cendere hocam inş. tüm anne babalara uyan kısım burası olur, diğer kısımları tavsiye etmem:)
Bu testi velilerime uyguluyor sonra da çocukların portfolyo dosyalarına koyuyorum...
Logged
« Yanıtla #4 : 29 Ağustos 2008, 09:25:10 »
feyza05
Ziyaretçi


ÖZBAKIM BECERİLERİ İLE İLGİLİ AİLE KATILIMI (4-5 YAŞ)

HAFTALIK EV İŞLERİNDEN BİRİNİ ÜSTLENİP İSTENİLDİĞİNDE YAPIYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Çocuğun kolayca yapabileceği iş seçin.(Örneğin: süpürmek, toz almak, kitapları düzenlemek, oyun odasını toplamak)

2.   O hafta hangi iki işi yapacağını çocuğa seçtirin.

3.   Yükümlülüğünü yerine getirince çocuğu övün.



KENDİ GİYSİLERİMİN DÜĞMELERİNİ ÇÖZEBİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Önden düğmeli giysiler kullanın. Çocuğu düğmeleri açma çabaları için övün.
2.   Çocuğun büyük düğmeli giysiler giymesini ve düğmeleri açmasını sağlayın. Yavaş yavaş düğmelerin boyunu küçültün. Gerektiğinde sözel ve fiziksel yardım sağlayın.
3.   Başlangıçta, biri hariç bütün düğmeleri açın ve çocuğun kalan düğmeyi açmasını sağlayın. Yavaş yavaş, her denemede çocuğun açması gereken düğme sayısını arttırın.
4.   Her düğmeyi yarıya kadar açın ve çocuğa tamamlattırın. Gerektiğinde sözel yönlendirme de bulunun. Çocuk kendi başına bunu başarana kadar yavaş yavaş yardımlarınızı azaltın.
5.   Çocuk kendi giysilerinin düğmelerini açmayı başardıktan sonra bu beceriyi soyunurken çalışabilir. Çocuğu bunu yaparken gösterdiği bağımsızlığı övün.

KENDİ GİYSİLERİMİN DÜĞMELERİNİ İLİKLEYEBİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Bu beceriyi çalışmak için giyinme ve sokağa çıkma fırsatlarını değerlendirin. Düğme iliklemeyi çalışması için çocuğa büyük düğmeli gömlek veya hırka giydirin. Yavaş yavaş düğme boylarını küçültün. Gerektiğinde çocuğa sözel ve fiziksel yardım sağlayın.

2.   Eğer çocuğun paltosunda düğme varsa dışarı gidebilmesi için düğmelerini iliklenmesini teşvik edin. Gerekirse düğmeleri kısmen ilikten geçirin.

3.   Düğmeleri iliklemeyi çocukla sıra ile yapın. Düğmeleri bir siz, bir o ilikleyin.

FERMUARIN ALT KISMINI BİRBİRİNE GEÇİREBİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Bu beceriyi çalışmak için giyinme ve sokağa çıkma fırsatlarını değerlendirin. Çocuğa fermuar ayağını nasıl yuvaya geçireceğini gösterin.

2.   Çocuğun fermuar ayağını geçirmesi ve fermuar çekmesi için yuvayı tutun. Çabalarını övün.

3.   Fermuar yuvasının kolay çalıştığından emin olun.

4.   Başlangıçta büyük fermuar kullanın ve yavaş yavaş boyunu küçültün. Giysilerindeki fermuarları açıp kapamadan önce çocuğa masaya yatırılan bir giysi üzerinde bu çalışmayı yaptırın.

5.   Şerit halinde telaya veya kalın kumaşa dikilmiş fermuar hazırlayın. Çocuk iki düz parça ile çalışabilir.

6.   Oyuncak bebekleri giydirmekte daha eğlenceli bir etkinlik olabilir.

ELLERİMİ VE YÜZÜMÜ YIKIYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Çocuğa el ve yüzünü ne zaman yıkayacağını hatırlatmak gerekebilir. Bu işi yapma çabası gösterince onu övün.
2.   Çocuğa ait özel sabun, havlu ve sabun bezini onun erişebileceği bir yere koyun.
3.   Gerektiğinde aynaya bakabilmesi veya musluğa yetişebilmesi için bir tabure veya basamak temin edin.
4.   Başlangıçta, çocuğa ellerini ve yüzünü sabunla nasıl yıkayacağını gösterin ve gerekirse ona fiziksel yardımda bulunun. Zamanla, çocuk sözel ipuçları ile etkinliği yapana kadar yardımlarınızı azaltın. Sonunda kendi başına ellerini ve yüzünü yıkayabilsin.
5.   Sabun parçalarını su ve gıda boyası ile karıştırarak renkli sabun kalıpları yapın. Çocuğun ellerine resim çizin veya boyayın ve ellerini yıkayarak temizlemesini destekleyin. Bu etkinliği eğlenceli ve tatmin edici kılar.

MASADA KENDİME AİT OLAN YERİ TOPLAYABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Çocuğa kendi tabaklarını ve çöpünü nereye koyacağını gösterin. Diğer aile bireylerinin de çocuğun onları taklit edebilmesi için aynı şeyi yapmasını sağlayın. Bunların bütün aile için günlük işler olmasını sağlayın ve çocuğu yardım ettiği için övün.
2.   Kazaları önlemek için kırılmayan tabaklar kullanın.
3.   Başlangıçta, çocuğun masada kendine ait yeri toplaması için fiziksel yardım veya sözel hatırlatma da bulunun. Daha sonra, etkinliği sadece kendi başına başlayıp tamamlayınca onu övün.
YİYECEKLER İÇİN DOĞRU ARAÇ GEREÇLERİ KULLANABİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Sofrada doğru araç gereçleri kullanarak çocuğa iyi bir model olun. Neden ve hangi
gereçleri kullandığınızı ona açıklayın.

2.   Yemeklerden önce her yemek için hangi gerecin kullanılması gerektiğini gözden geçirin. Çocuğun size anlatmasını sağlayın.

3.   Doğru gereçleri kullandığı için çocuğu övün.
TUVALETE GİTMEM GEREKTİĞİNDE UYKUMDAN UYANIYORUM VEYA BÜTÜN GECE ALTIMI KURU TUTABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Yatmadan önce sıvı tüketimini azaltın.
2.   Gerekirse, çocuk için banyo ve yatak odasında gece lambası bulundurun.
3.   Eğer sabah çocuğun yatağı ıslak ise onun çarşafları değiştirmenize yardım etmesini sağlayın. Onu cezalandırmayın veya azarlamayın. Altı muşamba kaplı yatak koruyucusu kullanın.
4.   Eğer banyo ile çocuğun odası değişik katlarda ise çocuğun odasına lazımlık koyun.
5.   Sabah kalktığında kuru ise günaydın derken onu övün.
HATIRLATILMADAN, GEREKTİĞİNDE BURNUMU SİLİP, SÜMKÜRÜYORUM. (%75 ORANINDA)
Etkinlik Önerileri:
1.   Banyo ve yatak odalarında çocuğun kolayca alabileceği yerde kâğıt mendil bulundurun.
Çocuğu mendil kullanması için cesaretlendirin ve kullanınca onu övün.
2.   Eğer çocuk nezle ise yanında taşıması ve kullanması için ona ufak bir paket kâğıt mendil verin.
3.   Ayrıca çocuğun cebinde taşıması için mendil verin.
4.   Hatırlatılmadan her burnunu sümkürdüğünde veya sildiğinde onu övün.

SIRTIM, BOYNUM VE ENSEM HARİÇ KENDİMİ YIKAYABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Banyo küvetinin içine kaymayı önleyici paspas koyun.
2.   Çocuğa vücudunun her tarafını yıkaması için sözel yönergeler verin.
3.   Eğer vücudunu yıkamaya yardım ederse ‘küvette oyuncak gemi veya başka yüzen bir oyuncağı ile oynayabileceğini söyleyin.
4.   Yıkanırken, hayvan şeklinde veya onun hoşuna gidecek sünger kullanın.
5.   Çocuk kendi başına yıkanırsa seçebileceği iki değişik renkte havlu gösterin.
6.   Çocuğa çok sevdiği televizyon programından, yatakta hikâye okuma zamanından veya onun sevdiği başka bir etkinlikten 10–15 dakika önce banyosunu yaptırın, böylece — zamanında banyosunu bitirip etkinliğe yetişmek için bir amacı olsun.
EKMEĞİMİN ÜZERİNE YUMUŞAK BESİNLERİ BIÇAK KULLANARAK SÜRÜYORUM.

Etkinlik Önerileri;

1.   Tereyağı, margarin ve krem peyniri yumuşak halde bulundurun. Kolay parçalanmadığı
için tost ekmeği kullanın.

2.   Kolay tutulabilen, büyük saplı kör bıçak kullanın.

3.   Çocuğa nasıl sürüleceğini gösterin. Taklit etmesi için cesaretlendirin. Gerekirse çocuğun elini fiziksel yardımla yönlendirin ve yavaşça yardımınızı azaltın.

4.   Çocuğun sevdiği besinler fıstık ezmesi veya reçelse bunları kullanın.
ELBİSE VEYA PANTOLONUMDAKİ, AYAKKABIMDAKİ TOKALARI ÇÖZÜP BAĞLAYABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Çocuğun tokaları açıp kapatmasına fiziksel yardımda bulunun. Zamanla yardımlarınızı azaltın.
2.   Masa üzerinde kemerle alıştırma yaptırın. Çocuk bunu yapınca kendi üzerinde denetin.
3.   Başlangıçta büyük tokalı kemer kullanın. Çocuk bunu öğrenince yavaş yavaş kendi yaşına uygun büyüklükte tokalı kemere geç in.
4.   Çocuğun giyinme-soyunma oyununda kullanması için: ona eski kemerleri verin. Kendisine büyük gelen etek veya pantolonların belini sıkabilmesi için ona kemer kullandırın ve tokasını açıp kapamasını denetin.
ÖNÜMDEKİ DÜĞMELEMELER DÂHİL KENDİM GİYİNEBİLİYORUM. (KRAVAT HARİÇ)

Etkinlik Önerileri:

1.   Havaya uygun giysi seçiminde çocuğa yardımcı olun. Giyim sırasına göre çocuğun elbiselerini koyun.

2.   Kendi başına giyinmesi için onu teşvik edin. Onu övün ve iltifat edin. Giyinmeyi günlük bir etkinlik haline getirin ve kendi başına yapabilmesi için yeterli zaman tanıyın. Günlük giyinme zamanlarını (banyo, yüzme, uykudan sonra ve sabah kalkınca) bu beceriyi çalışması için değerlendirin.

YETİŞKİN SERVİS TABAĞINI TUTTUĞUNDA BESİNDEN TABAĞIMA ALABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Plastik tabaklar ve büyük servis kaşığı kullanın.
2.   İlk birkaç denemesinde çocuğun elini tutarak yönlendirin.
3.   Dökülmeyi önlemek için servis tabağını çocuğun tabağına yaklaştırın.
4.   Her denemesinde onu övün.
5.   Servis tabağını çocuğun tabağının önünde tutun veya sağ elini kullanıyorsa sol tarafında solak ise sağ tarafında tutun.
6.   Çocuğu, doğru miktarı alması için 1 kaşık, 2 kaşık vs. diyerek yönlendirin.

SÖZEL İPUÇLARI İLE TABAK, PEÇETE, ÇATAL, BIÇAKLARI DOĞRU YERLERE KOYARAK SOFRA KURABİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Çatal, bıçak ve kaşıkları çekmecede ayrı gözlere koyun. Bu çocuğun neyi alacağım ayırt etmesine yardım eder.

2.   Çocukla beraber kaç kişilik sofra kuracağım sayın.

3.   Çocuk tabaklara kolayca ulaşabilsin diye tabakları aşağı raflarda bulundurun veya bankonun üstüne koyun.

4.   Başlangıçta birkaç kez sofrayı çocukla beraber kurun ve zamanla yardımlarınızı azaltın.

5.   Yardımları için çocuğu övün. Aile bireylerine çocuğun sofra kurmaya nasıl yardım ettiğini
anlatın.

6.   Çocuğa örnek olması için bir kişinin yemek servislerini koyun. Diğerlerini çocuk koysun.

7.   Bir sanat etkinliği için mukavva veya büyük fon kartonu üzerine çocuğun bir masa düzeneğini çizmesine veya kesmesine ve yapıştırmasına yardım edin. Üzerini şeffaf yapışkan kâğıt ile kaplayın. Çocuğun sofra kurarken bu “düzeneği” örnek olarak kullanmasını sağlayın.

8.   Onunla bir oyun oynayın. Sofrayı her kişiye ait yemek servislerinden bir tanesini (tabak, çatal, bardak v.s.) eksik koyarak kurun. Bırakın çocuk neyin eksik olduğunu bulsun ve yerine koysun. Başka bir sefer kaşıklar hariç her şeyi koyun ve çocuğun eksiği tamamlamasını sağlayın ve bu oyunu giderek kaşıklardan sonra çatalları y.s. koymayarak çeşitlendirin.
DİŞLERİMİ FIRÇALAYABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Alışkanlık kazanması için, her gün aynı zamanda siz dişlerinizi fırçalarken çocuğunda dişlerini fırçalamasını sağlayın.
2.   Çocuk diş fırçası kullanın. Fırçası yenileneceği zaman, dişlerini iyi fırçaladığı için onun ödül olarak markette kendi fırçasını seçmesine izin verin.
3.   Çocuğu diş fırçalamaya heveslendirmek için bir çok çizgili, meyve tatlı veya hoşa gidecek farklı nitelikte diş macunları vardır.
ZAMANINDA TUVALETE GİDİP, SOYUNUP, ALTIMI SİLİP, SİFONU ÇEKİP, YARDIMSIZ TEKRAR GİYİNEBİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Çocuğa altını silmeyi ve sifonu çekmeyi gösterin. Çocuğu bunu tek başına yapması için destekleyin. Yavaş yavaş yardım ve yönergelerinizi azaltın ve çocuğun bunları kendi başına yapmasına izin verin.

2.   Çocuğa büyüdüğünü söyleyin ve kendi başına altını silip, şifonu çektiği için övün.

3.   Banyo duvarına çocuğa yapması gereken aşamaları hatırlatan resimler koyunuz. (altını silme, şifon çekme, ışık kapatma gibi)

SAÇLARIMI TARAYIP, FIRÇALAYABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Siz saçınızı tarar ve fırçalarken çocuk sizi izlesin. Elini yönlendirerek ve sözel yardım sağlayarak aynada nasıl saçlarını taradığına baktırın.
2.   Çocuğa kendi tarak ve fırçasını verin.
3.   Güzel göründüğü için çocuğu övün.
4.   Çocuk saçını taramadan önce karışmış saçlarını açmasına yardım edin.
5.   Oyuncak tarakla bebeğinin saçlarını taratıp, etkinliği pekiştirin.
6.   Eğer çocuk saçlarını güzel tararsa güzel bir toka veya saç bandı takmasına veya güzel kokulu saç kremi sürmesine, özel bir şapka giymesine izin verin.
GİYECEKLERİMİ ASKIYA ASABİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Elbiselerini asmayı, çocuğun günlük yaşamının bir parçası yapın.

2.   Hatırlatmadan elbiselerini asınca çocuğu övün.

3.   Dolap askısını çocuğun ulaşabileceği yüksekliğe ayarlayın.

4.   Çocuğa elbiselerini asacağı ufak askılar verin. Elbiselerin askıda durmasını kolaylaştırmak için apoletli veya sünger kaplı askılar kullanın.

5.   Çocuğa giyecekleri askılara nasıl asacağını gösterin ve gerektiği kadar sözel ve fiziksel yardım sağlayın.

MAHALLE İÇİNDE SÜREKLİ YETİŞKİN GÖZETİMİ OLMADAN DOLAŞABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Çocuğu bir komşunun evine götürüp hangi sınırlar içinde bulunması gerektiğini anlatın.
2.   Yan komşuya çocukla bir not gönderin. Eğer kırsal bir yerleşim yerinde yaşıyorsanız çocuğun arabanın yanında veya ahırda bulunan ebeveyne bir not götürmesini isteyin.
3.   Belirlediğiniz süre içerisinde çocuğun arkadaşını ziyaret etmesine izin verin ancak çocuk nerede olacağını size haber vermek zorunla olduğunu bilmeli. Arkadaşının ailesine önceden telefon edip çocuğun oraya gideceğini haber verin, oraya varınca ve ayrılırken size telefon etmelerini isteyin.
4.   Belirlediğiniz sınırlar içinde kaldığında, nereye gittiğini size söylediği için ve zamanında eve dönünce çocuğu övün ve ödüllendirin.
5.   Dikkat: Bazı bölgelerde bu uygulama emniyetli değildir. Çocuğunuzu herhangi bir yere göndermeden önce mahallenizin güvenliğinden emin olun. Çocuğa can güvenliği hakkında bilgi verin. Örneğin, yabancılarla konuşulmayacağını, kimin güvenilir ve kimin güvenilmez olduğunu, bedeninin başkaları tarafından dokunulmaya uygun yerlerini, daima nerede olduğunu size bildirmesini, çevrede dolaşabileceği sınırları, v.s.

AYAKKABILARIMA BAĞCIK GEÇİREBİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Oyun zamanında, bağcıkları geçirmek için dört delikli, renkli bir bağcık tahtası kullanın. Ona nasıl bağcık geçirdiğinizi gösterirken sizi taklit etmesini isteyin. Çocuğun becerisi geliştikçe üzerinde daha fazla delik bulunan tahtaya geçin. Bütün denemeleri için onu övün.

2.   Bir yetişkin ayakkabısında veya tahta eğitim ayakkabısında çalışın. Ondan sonra çocuğun kendi ayakkabılarına bağcık taktırın.

3.   Bir siyah ve bir beyaz bağcığı birbirine bağlayın ve bunu büyük bir ayakkabıya geçirtin. Bu işlem çocuğun hangi tarafı bırakıp, çekeceğini anlamasına yardımcı olur. Eğer çocuğun yardıma ihtiyacı olursa renkleri ipucu olarak kullanın ve ona sözel yönergeler verin.


AYAKKABILARIMIN BAĞCIKLARINI FİYONK YAPABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Kalın, renkli yün kullanın. Çocuk otururken dizinin üzerinde yünü sarın. Çocuğun bağcık bağlama hareketlerini çalışmasını sağlayın.
2.   Ayakkabı bağlayışınızı yavaş hareketlerle çocuğa gösteriniz. Fiyongun birinci halkasını yapın ve diğerini kısmen düğümden geçirin. Çocuğa ilk halkayı baş ve işaret parmakları ile nasıl tutacağını ve çekeceğini gösterin, gerekirse tutmasına yardım edin. Diğer halkayı gevşek halkadan nasıl geçirip sıkıca çekeceğini gösterin. Bağcıkları çapraz geçirip sıkıca çekin ve çocuğun fiyongun her iki halkasını yapıp, birini üstten, diğerini alttan geçirmesini ve çekmesini sağlayın.
3.   Çocuk bu etkinlikleri yaptığı için onu övün ve ödüllendirin. Ayrıca, sizin ve diğer aile bireylerinin ayakkabılarını bağlamasına izin vererek onu cesaretlendirin.
4.   Yassı, kolay tutulabilen bağcıklar kullanın. (yuvarlak bağcıklar kaygan olup zor bağlanır)
5.   Çocuğun aşağıdakileri taklit etmesini sağlayın: A- Bağcıkları çapraz geçirin. B- İlk düğümü atın. C- Bir bağla halka yapın ve bunu “ağaç” olarak adlandırın. D- Öteki bağı “tavşan” diye adlandırın ve bağı ilk halkanın etrafına sararken “tavşanın ağacın etrafında zıpladığını” söyleyin, e- İkinci halkayı yapın ve tavşanın kuyruğunun altından geçirin. Bu da tavşanın kulağıdır. F- Çocuğa ağacı ve tavşanın kulağını çekmesini söyleyiniz. Şimdi ayakkabılar bağlandı.
Logged
« Yanıtla #5 : 29 Ağustos 2008, 09:25:57 »
feyza05
Ziyaretçi



ÖZBAKIM BECERİLERİ İLE İLGİLİ AİLE KATILIMI (5-6 Yaş)
HAFTALIK EV İŞLERİNDEN BİRİNİ ÜSTLENİP İSTENİLDİĞİNDE YAPIYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Çocuğun kolayca yapabileceği iş seçin.(Örneğin: süpürmek, toz almak, kitapları düzenlemek, oyun odasını toplamak)

2.   O hafta hangi iki işi yapacağını çocuğa seçtirin.

3.   Yükümlülüğünü yerine getirince çocuğu övün.


DURUMA VE HAVA ŞARTLARINA UYGUN GİYECEK SEÇEBİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Çocuğun günlük giysilerini seçmesine izin verin. İyi seçim yapınca onu övün.
2.   Katalogların giysi bölümlerine veya resimli kitaplara bakarak bazı giyecekleri ne zaman, nerede giyebileceği hakkında konuşun. (paltolar, yağmurluklar, mayolar, elbiseler)
3.   Kâğıt bebekler kullanın. Çocuğa özel bir gün anlatın ve çocuğun o güne uygun giysi seçmesini sağlayın.
4.   Başlangıçta, çocuğa 2–3 giysi gösterip seçmesini isteyin. Beceri kazandıkça kendi başına seçim yaptırın. Eğer seçimi uygun değilse neden uygun olmadığını anlatın ve daha iyi bir seçim yapmasına yardımcı olun.

SÖZEL HATIRLATMA OLMADAN GEÇİTLERDE DURUP YOLUN HER İKİ YANINA BAKTIKTAN SONRA KARŞIYA GEÇİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Arkadaşının evine veya bakkala gitmeden önce karşıdan karşıya nasıl geçeceği konusunda çocuğu uyarın.

2.   Karşıdan karşıya geçerken çocuğa her defasında neler yapması gerektiğini sorun.

3.   Çocuk emniyetli ve doğru şekilde karşıdan karşıya geçtiğinde onu övün.

4.   Çocukla beraber yürüyüp karşıdan karşıya nasıl geçileceğini gösterin. Davranışı sergilediğinde çocuktan yalnız gitmesini isteyin.

5.   Karşıdan karşıya emniyetli şekilde nasıl geçileceğini rol yaparak veya bebek ve oyuncak arabalar kullanarak gösterin.

6.   Doğru şekilde karşıdan karşıya geçince çocuğa yakasına takabileceği yıldız şeklinde bir çıkartma verin.

7.   Dikkat: Bazı bölgelerde çocuğun kendi başına karşıdan karşıya geçmesine veya dükkâna gitmesine izin vermek emniyetli olmayabilir. Çocuğu yalnız göndermeden önce mahallenizi tanıyın ve onunla emniyet kurallarını tekrarlayın.
SOFRADA KENDİME YEMEK ALDIKTAN SONRA SERVİS TABAĞINI BAŞKASINA GEÇİREBİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Servis tabaklarının çok ağır veya sıcak olmamasına dikkat edin.
2.   Çocuğun öğrenmesi için ona zaman tanıyın. Servis tabağını size geçirince ona teşekkür edin.
3.   Çocuk bağımsız olarak etkinliği yapana kadar onun sizinle beraber tabağı tutmasına izin verin.
KENDİME SOĞUK SÜTLE MISIR GEVREĞİ HAZIRLAYABİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Mısır gevreğini ve kâseleri kolayca ulaşabileceği bir yere koyun. Sütü kolay boşaltılabilen bir kaba koyun.

2.   Kırılmayan kâseler kullanın.

3.   Kendi başına mısır gevreği hazırlayınca onu övün.

4.   Çocuğa adım adım kendi mısır gevreğini nasıl hazırlayacağını anlatın. Beceri kazandıkça kendi başına hazırlamasına izin verin.

5.   Kendi başına hazırlayınca ona özel ödül olarak mısır gevreğinin üzerine koyması için kuru üzüm veya muz veriniz.
GÜNLÜK İŞLERDEN BİRİNİ ÜSTLENEBİLİYORUM. (SOFRA KURMAK, ÇÖP DÖKMEK)

Etkinlik Önerileri:

1.   Evde yapabileceği iki işten birini seçmesini sağlayın.

2.   İşi yapmayı hatırladığı için çocuğu övün.

3.   Hatırlaması için üzerinde çocuğun işi yaparken fotoğrafı olan bir şema asın. Her gün işi yapınca şemayı işaretlemesini sağlayın.

4.   Çocuğa yapacağı işle ilgili yedi adet resim verin. (Örneğin, yedi çöp kutusu, yedi adet evcil hayvana ait mama kabı vs.) Her gün işi yapınca resimlerden bir tanesini buzdolabının kapağına veya kendi odasının kapısına yapıştırmasına izin verin.
DUŞ VEYA BANYO SUYUNUN SICAKLIĞINI KENDİM AYARLAYABİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Çocuğa lavabo musluğunu kullanarak suyun sıcaklığını ayarlamayı denetin. Çocuğa sıcak ve soğuk su muslukları açarak nasıl sıcaklığı ayarlayacağını gösterin. Başlangıçta sözel yönlendirme ile çocuğun bunu yapmasına izin verin, sonra kendi başına yaparken siz izleyin.

2.   Çocuğun banyo suyunu ayarlamasına izin verin. Suyun ısısının sıcaklığını nasıl kontrol
edeceğini gösterin.

3.   Siz banyo veya duş yapacağınız zaman çocuğun suyu ayarlamasına izin verin.

4.   Çocuğu her zaman önce soğuk suyu açması için yönlendirin. Hatırlatıcı olarak soğuk su musluğuna kırmızı bir çıkartma veya bant yapıştırın.
KENDİME SANDVİÇ HAZIRLAYABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Çocuğun ihtiyacı olacak olan şeyleri kolayca erişeceği yerlere koyun.
2.   Çok keskin olmayan bir kahvaltı bıçağı kullanın.
3.   Başlangıçta çocuk sizin yaptığınız aşamaları taklit etsin, sonra kendi sandviçini hazırlasın.
4.   Çocuğun kurabiye kalıpları ile ekmek, peynir ve salam gibi malzemeleri kesip, üst üste koyup özel şekilli sandviçler hazırlamasına izin verin.
KENDİ BAŞIMA EVİN YAKININDAKİ OKUL, PARK VE DÜKKÂNA GİDEBİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Çocukla beraber gidilecek yere birkaç kez yürüyün ve yol boyunca belirgin yerleri ona
gösterip, karşıdan karşıya nasıl geçeceğini anlatın.

2.   Nasıl gidileceğini bilmiyormuş gibi davranarak çocuğun sizi götürmesini sağlayın.

3.   Çocuğun birkaç metre arkasından yürüyerek onun tek başına gidebileceğinden emin olun.

4.   Onunla yarı yola kadar gidin. Kendi başına devam etmesini sağlayın.

5.   Dikkat: Bazı mahalleler yeterince emniyetli olmadığı için bu iyi bir fikir değildir. Mahallenizi iyi tanıyın ve çocuğunuzla kendi güvenliği hakkında sık sık konuşun. Bunun güvenli bir etkinlik olduğuna karar verirseniz çocuğunuzu yalnız göndermek yerine arkadaşları ile beraber gitmesi için cesaretlendirin.
BIÇAKLA YUMUŞAK BESİNLERİ KESEBİLİYORUM. (SOSİS, MUZ, PİŞMİŞ PATATES)

Etkinlik Önerileri:

1.   Çok keskin olmayan kahvaltı bıçağı kullanın.

2.   Nasıl keseceğini çocuğa gösterin. Çocuğun elini keserken destekleyin. Beceri kazandıkça
yardımlarınızı azaltın.

3.   Aile için yemek pişirirken çocuğun muz, sosis veya diğer besinleri dilimlemesine izin verin. Çocuğu övün.

4.   Kum havuzu içinde ıslatılmış kum keserken çocuğu yönlendirin.

5.   Oyun oynarken oyun hamurundan yassı kek hazırlayın. Lolipop sopası veya plastik bıçakla hamuru parçalara kesmesi için ona yardım edin. Yavaş yavaş yardımlarınızı azaltın.
UMUMİ YERLERDE DOĞRU TUVALETİ BULABİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Çocuğa kadın, bayan, erkek, bay kelimelerini görsel hafıza ile okumayı öğretin. Hangi
tuvaleti kullanacağını anlatın. Çocuğa “Bay” ve “Bayan” işaretlerini gösterin.

2.   Başlangıçta çocukla beraber gidin. Doğru tuvaletin nerede olduğunu göstermesini isteyin. Doğru cevabı övün.

3.   Yabancı bir yerde tuvalet bulmak için nasıl görevli aramasını gerektiğini çocuğa anlatın.
YARIM KİLOLUK KUTU SÜTÜN AMBALAJINI AÇABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Evcilik veya komşuculuk oyunu oynayın. Boş bir süt kutusu kullanın. Kutuyu kapatın ve çocuktan açmasını isteyin. Bunu yapınca, açılmamış bir süt kutusu kullanın.
2.   Yemeklerde, açılmamış süt kutularını bırakınız çocuk açarak uygulama yapsın. Başlangıçta siz kutunun biraz mı açın ve bırakın çocuk tamamlasın. Yardımlarınızı çocuk kutuyu kendi başına açana kadar yavaş yavaş azaltın.
3.   Çocuğa “açık” kelimesini okumayı öğretin böylece hangi tarafı açacağını öğrensin.
BAŞLIĞIMIN BAĞLARINI BAĞLAYABİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

1.   Başlığın bağcıklarını bağlamayı giysi masaya yatırılmışken veya başkasının üstündeyken
çalışın. Sonra çocuk giysinin başlığını giyince ona bağlatın.

2.   Gözleri kapalı iken herhangi bir bağcığı bağlama oyunu oynayın. Çocuğu bütün denemeleri için övün.
ARABADA KENDİ EMNİYET KEMERİMİ TAKIYORUM.
Etkinlik Önerileri:
1.   Çocuğa arabada emniyet kemerini nasıl takacağını gösterin. Yaparken ona sözel yönergeler verin.
2.   Çocuğun elini kemeri takma sırasında fiziksel yardımla yönlendirin. Yavaşça yardımı azaltın.
3.   Çocuğun nasıl yapılacağını bildiği aşamaları onun yerine yapmayın. 0 yapana kadar bekleyip, arabayı sonra hareket ettirin.
Logged
« Yanıtla #6 : 01 Eylül 2008, 22:11:21 »
feyza05
Ziyaretçi


Evdeki Davranışlarım

Logged
« Yanıtla #7 : 09 Eylül 2008, 00:19:48 »
feyza05
Ziyaretçi

1.DÖNEM AİLE KATILIM PLANI

EYLÜL
• Velilerden çocuklarıyla okulda neler yaptıkları hakkında konuşmaları istenir. Çocuğunun en çok hoşlandığı etkinliği not alarak okula göndermeleri istenir. Bir sonraki gün yapılacak etkinlik için çocukların evden istedikleri oyuncakları getirmeleri kağıda yazılarak not şeklinde gönderilir.
• İlerleyen zamanda gerekli olacağı belirtilerek çocuklarıyla beraber evde çiçek kurutmaları istenir.
• Ertesi gün çocuklarını okula velilerin getirmesi istenir. Okula gelirken çevrede gördükleri hakkında konuşmaları istenir.
• Çocuklar yaptıkları marakasları evlerine götürürler. Bu marakas eşliğinde evde bir şarkı söylemeleri istenir.
• Okulda öğrenilen bir şarkı yazılarak eve gönderilir. Çocuktan akşam ailesine söylemesi istenir.
• Velilerden çocuklarına el yüz temizliğinin nasıl yapılacağını hatırlatarak gösterip tekrarlaması istenir.
• Ailelerden çocuklara ertesi gün kırmızı renkli bir kıyafet giydirmeleri istenir.
• Okulda yapılan fen ve matematik çalışması not ile gönderilerek velilerden evde çocuklarıyla yapmaları istenir.( Kalın bir peçeteye kırmızı keçeli kalemle büyük bir nokta çizilir. “Kırmızı nokta çok yalnızmış. Bardakta da su damlaları varmış. Kırmızı noktayı yanlarına çağırmışlar. Kırmızı nokta çok sevinmiş. Birlikte oyun oynamışlar, karışmışlar.” denilerek peçetenin boyalı kısmı suya batırılır ve kırmızı boyanın su içindeki dağılışı gözlenir. Sebepleri ve gözlem sonuçları hakkında konuşulur. )


EKİM
• Velilerden çocuklarıyla birlikte bahçeye çıkarak taş toplayıp incelemeleri, taşları neye benzettikleri hakkında sohbet etmeleri istenir.
• Velilerden çocuklarıyla birlikte gazete ve dergilerdeki çeşitli yüz ifadelerini incelemeleri ve bu resimleri ertesi gün okula göndermeleri istenir.
• O gün öğrenilen “Temizlik” adli şiir yazılarak ailelere gönderilir. Evde çocuklarıyla tekrar etmeleri istenir.


Temizlik
Sabah erken kalkar, Dişlerimi fırçalar, saçlarımı tararım.
Yüzümü yıkarım. Okuluma giderken,
Ellerimi sabunlar, Etrafa mutluluk saçarım.
Kahvaltımı yaparım.
• Velilerden çocuklarıyla birlikte kitapçıya giderek oradaki kitapları incelemeleri sonra da çocuklarına bir kitap hediye almaları istenir.
• Evlerine götürmek üzere çocuklara birer balon dağıtılır. “İğne ile Balon” adlı şarkının sözleri aileleriyle söylemeleri için eve gönderilir
İğne İle Balon
İğne balona dedi ki,
Sen şişmansın, ben sivri.
Oynayalım bir oyun.
Balonu önüme koyun
Ben balona “Pıt” yapayım,
Balonu Patlatayım.
Booooom!!!!!!!!
• Velilerden çocuklarıyla birlikte kurabiye yapmaları istenir.
• Velilere çocuklarıyla birlikte limon, patates, soğan vb. sebzelerin sulu boya baskılarını yapmaları söylenir.
• Ailelerden çocukları ile birlikte yemek yerken görgü kurallarını onlara hatırlatmaları istenir.
• Velilerden çocuklarıyla birlikte evlerinde daire şekline benzeyen nesneleri bulma oyunu oynamaları istenir.
• Velilere çocuklarına evlerindeki kırmızı renkli eşyaları bularak söylemeleri yönlendirmesi yapılır.
• Kağıda 1 daire, 1 kare, 2 dikdörtgen, 2 üçgen çizilerek eve gönderilir. Çocukların aile ile birlikte bu şekillerden insan vücudu oluşturmalarını, çizilmemiş organları (göz,kulak,ağız vs.) tamamlamaları istenir. Ayrıca bir ay sonrası için bir kaç çiçeği bir kitap veya defter arasında ya da vazoda kurutmaları istenir.
• Velilerden çocuklarıyla evde sarı renkli nesneleri bulma oyunu oynamaları istenir.
• “Böyle şöyle” oyunu yazılarak aileye gönderilir. Evde çocuklarıyla beraber oynamaları istenir.( “Böyle” dendiğinde çocuklar anne yada babanın yaptığı hareketin aynısını yapar. “Şöyle” dediğinde yaptığı hareketi yapmazlar. Şaşıran oyundan çıkar ve en son kalan alkışlanır.)
• Ailelerden çocukları yatmadan önce “Bugün seni mutlu eden olayları düşün ve sen söyle ben yazayım” demeleri, o kâğıdı ertesi gün okula göndermeleri istenir.
• Velilerden çocuklarıyla birlikte Cumhuriyet Bayramı kutlama törenlerine gitmeleri istenir.
• Yapılacak sonbahar sergisi için sonbahar mevsimi ile ilgili resim istenir (giysi, havadaki değişiklikler, sebze meyve, hayvanlar, ağaçlar vb.).
• Velilere çocuklarının odasının penceresine Türk Bayrağı asarak, Türk bayrağı hakkında konuşmaları söylenir.


KASIM
• Velilerden çocuklarıyla birlikte bir parka giderek çam ağaçlarını incelemeleri ve bir sonraki gün yapılacak etkinlik için de yaprak göndermeleri istenir.
• Velilerden çocuklarıyla nesneleri dokunarak tanı oyunu oynamaları istenir.
• Velilere çocuklarıyla birlikte ayna karşısına geçerek bedenin bölümlerini söylemeleri istenir.
• Atatürk’ün resimlerini gazete ve dergilerden keserek albüm oluşturulur. Ertesi gün okula getirilmesi istenir.
• Velilerden çocuklarına Atatürk’ün hayatını anlatmaları istenir.
• Bir gün sonra yapılacak etkinlik için çocuklardan okula kurutulmuş çiçek getirmeleri istenir. (Daha önceden kurutulması istenen çiçekleri.) Velilerden çocuklarıyla teypten çeşitli sesleri dinlemeleri ve bu sesleri taklit etmeleri istenir.
• Velilerden çocuklarıyla gözünü kapatıp nesneleri dokunarak tanıma oyunu oynamaları istenir.
• Velilerden çocuklarıyla birlikte kek yapmaları istenir.
• Yapılacak etkinlik için çocuklardan okula aile fotoğraflarını getirmeleri istenir.
• Velilerden okula boş su şişesi ve boş süt kutuları göndermeleri istenir.
• Velilerden çocuklarıyla meyveleri tadından tanıma oyunu oynamaları istenir.
• Velilerden çocuklarıyla beraber fasulye kullanarak 1-2-3 rakamlarını oluşturmaları istenir.
• Yapılacak etkinlik için kardeşi olan çocuklardan kardeşinin fotoğrafını getirmeleri istenir.
• “Kardeşim” adlı parmak oyunu velilere gönderilir, çocuklarıyla birlikte oynamaları istenir.
• Yapılacak etkinlik için çocuklardan ev resimleri getirmeleri istenir.
• Velilere çocuklarıyla birlikte narı inceleyerek tanelerinin dizilişini, görünüşünü konuşmaları istenir.


ARALIK
• Velilerden çocuklarıyla evdeki bazı nesnelerin etrafından kalemle geçerek kağıda çizme çalışması yapmaları istenir.
• Velilerden çocuklarıyla beraber markete giderek istediği büyüklükte boş bir kutu alarak bir ev inşa etmeleri istenir.
• Velilere 1,2,3 rakamlarını kartların üzerine yazıp, çocuklarından bir kart seçip çıkan rakam kadar kendilerine düğme vermesini istemeleri söylenir.
• Velilerden çocuklarıyla birlikte gazete kağıtlarından top oluşturmaları ve bu topları hedefe atma ve yakalama oyunu oynamaları istenir.
• Velilere bir sonraki gün Yerli Malı Haftası kutlaması yapılacağı söylenir. Çocuklardan çeşitli meyveler, kuru yemişler getirmeleri istenir.
• Velilere çocuklarıyla büyük bir kağıda üçgen çizip, üçgeni boyayıp kesmeleri söylenir.
• Velilerden bir sonraki gün yapılacak etkinlik için okula bir çift çorap göndermeleri istenir.
• Veliler, çocuklarının akşam yemeğinde masanın üzerinde bulunan yiyecekleri ve araçların adlarını söylemeleri için yönlendirilir.
• Velilere evde çocuklarıyla beraber kitaplarını koyabileceği bir kitaplık oluşturmaları söylenir.
• Veliler, masanın üzerine düğmeleri karışık koyarak çocuklarından eşleştirmelerini istemeleri için yönlendirilir.
• Doktor veli sınıfa davet edilir.
• Velilere çocuklarından evdeki büyük ve küçük eşyaları göstermelerini isteme yönlendirmesi yapılır.
• Velilere çocuklarıyla beraber aile albümlerini inceleyerek resimde gördüğü kişileri tanımasını isteme yönlendirmesi yapılır.
• Çocuklardan oyun hamuru ile hazırladıkları hediyeler paketlenerek eve gönderilir.
• Velilere, çocuklarını bir gazete kâğıdının üzerine tabak yardımıyla daireler çizip üzerinden kesmesi için yönlendirmeleri söylenir.


OCAK
• Velilerden bir sonraki gün yapılacak etkinlik için okula oyuncak göndermeleri istenir.
• Velilerden yemek sofrası hazırlarken kişi sayısına göre masaya kaşık, çatal, tabak, bardak, peçete yerleştirme görevini çocuklarına vermeleri istenir.
• Velilerden bir gün sonra yapılacak etkinlik için okula yaprak göndermeleri istenir.
• Velilerden çocuklarıyla birlikte ıhlamur çayı yapıp içmeleri istenir.
• Velilerden bir sonraki gün yapılacak etkinlik için meyve göndermeleri istenir.
• Velilere bir gün sonrası için çocuklardan okula birer balon göndermeleri söylenir.
• Velilerden çocuklarıyla birlikte evde kare şekline benzeyen eşyaları bulup söyleme oyunu oynamaları istenir.
• Velilere çocuklarıyla birlikte mutfaktaki desen ve şekilleri aynı olan çatal ve kaşıkları eşleştirme çalışmaları yapmaları söylenir.
• Velilerden çocuklarına, dişlerin düzenli ve nasıl fırçalaması gerektiğini uygulamalı olarak göstermeleri istenir.
• Velilerden çocuklarıyla birlikte diş fırçalama takip çizelgesi düzenleyerek uygulamaları istenir.
• Velilerden çocuklarıyla birlikte hafta sonu düzenli olarak yürüyüş ya da koşu yapmaları, yürürken yavaş-hızlı yürüme alıştırmaları yapmaları istenir.
• Velilerden çocuklarıyla birlikte bir aile dostlarını ziyaret etmeleri istenir.
• Velilere, çocuklarıyla evde muslukların açık kalmaması, odadan çıkarken lambaların kapatılması konuları hakkında konuşarak onlara bazı sorumluluklar vermeleri yönlendirmesi yapılır.
• Velilere çocuklarıyla birlikte bir huzur evine ya da Çocuk Esirgeme Kurumu’na ziyarete gitmeleri söylenir.

Logged
« Yanıtla #8 : 14 Eylül 2008, 06:19:30 »
feyza05
Ziyaretçi

ANNE-BABA DAVRANIŞLARININ ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Çocuğun zeka ve kişilik gelişiminin temelinde annenin ve babanın davranışlarını buluyoruz. Onların tek tek kişilikleri, birbirlerine olan davranış ve tutumları ve çocuklarına gösterdikleri ilgi ve davranış biçimleri gerçekten çok önemlidir. Çocuğun zeka ve kişilik gelişiminde, özellikle anne ve baba davranışlarının büyük rolü vardır.

Bazı çocuk ileriki yaşamında tıpkı anne ve babası gibi davranır.

Bazı çocuk öyle zorlanmıştır ki, reaksiyon olarak, kendisine yöneltilen davranış ve eğitim tarzının tam tersini seçer. Doğru ya da yanlış olduğunu gözetmeden... İçinde birikmiş acı ve sorunlar nedeni ile...

Bazıları da, kendi anne ve baba davranışlarını bilinçli bir yorum süzgecinden geçirir ve en iyisini, en doğrusunu uygulamaya çalışır.

· “Benim doktor olmamı isterdi, annem... Olamadım... Bari oğlum doktor olsun. Bunu sağlamak zorundayım...”

YA DA

· “Okutmak için boşuna zorladılar beni... Zamanım boş yere harcandı. Ben çocuğumu okutmayacağım. Bir an önce hayata atılsın ve para kazansın.”

YA DA

· “Onun annesi ve babası olarak görevimizi seve seve yapacağız. Neye yeteneği varsa ve ne olmak isterse öyle olsun. Eğitmek, yetiştirmek, mutlu ve verimli olmasına yardım etmek en büyük görevimiz bizim...”

Bu ve benzeri davranışlara çok sık rastlamaktayız. Genellikle çocukların öğrenim ve eğitimlerinde anne ve babanın, idealleri büyük rol oynamaktadır. Çocuklarında adeta kendilerini gerçekleştirmek istemektedirler. Kişilik özellikleri tam gelişmemiş olan “BÜYÜK ÇOCUKLAR” dır bunlar... Kendi geçmişlerinden , kendi çocukluk sorunlarından sıyrılamamış olan büyük çocuklardır.

Çocuk hep inceler; bilir misiniz? Belli ederek ya da etmeyerek çocuk hep inceler. Ve zamanı gelince öyle bir konuşur ki şaşırır büyükler.

Okul öncesi dönemdeki çocuklara nasıl davranmak gerekir?

Onaylamalarınızın büyük ödül değeri taşıdığı ve öğretilerinizin şartsız bir bağlılıkla alındığı dönemdir. Bu dönemde;

Model olun.
Evdeki zararlı maddeleri tanıtın.
Hem kendi başına hem de bir başkasının vereceği ilaçları almamasını öğretin.
Karar verme alışkanlığını kazandırın.
Zararlı –yararlı yiyecekleri tanıtın.
Kendi bedenine – sağlığına dair girişimlerini övün.
 
Okul öncesi3-5 yaş grubu çocuklara aile yaşamına daha çok katılan bireyler gözüyle bakılmalıdır. Bu yaşta yemek alışkanlığının gelişmesinde aile primer rol üstlenir, çocuklar genelde aile içi bireyleri taklit ederek öğrenirler. Bu dönemde çocuk aile sofrasını bir taraftan dengeli beslenme modeli olarak, diğer taraftan ise aile büyüklerinin bir arada bulundukları keyifli bir sosyal olay olarak algılamalıdır.

Yemek sırasındaki çocuk davranışlarındaki olumsuzluklarda aşırı tepki, cezalandırma,aşırı beklenti içinde bulunma yemek zamanını çocuk için işkenceye çevirebilir. Çalışan anneler çocuklarını akşam yemeklerinin mutlu bir ortamda geçmesine özen gösterilmelidirler.


Yemek öncesi sakin yorucu olmayan bir oyun veya istirahat yemeğin keyifli geçmesini kolaylaştırır. Okul öncesi enerji gereksinmesi arttığı için bunun karşılanmasına özen gösterilmelidir. Bu yaşta televizyon ve oyun çok çekici oluşundan yemeğe ilgisizlik sık bir sorundur.

Ayrıca yemek seçme de sıktır, haftalarca hep aynı şeyleri yemek istenmesi nadir değildir. Bu dönemde çocuğun çikolata, şeker, pasta, kola gibi besleyici özelliği olmayan şeylere alışmamasına özen gösterilmeli. Yemek saatleri düzenli olmalı ve yemek arasında bu gibi besinlerin verilmesinden kaçınılmalıdır             
Logged
« Yanıtla #9 : 05 Ekim 2008, 22:38:33 »
feyza05
Ziyaretçi

ÇocuĞumuzla bİrlİkte evde neler yapabİlİrİz?
beŞ yaŞ grubu

 Çocuğunuzla, sizin çocukluğunuzda oynamayı en çok sevdiğiniz bir oyunu paylaşıp oynar mısınız?
 okuldan eve giderken birlikte semt pazarı, alışveriş merkezi ya da bakkala uğrayıp alışveriş yapmaya ne dersiniz?
 Çocuğunuzla birlikte yemek yapıp servisini çocuğunuzdan yapmasını ister misiniz?
 hafta sonu çocuğunuzun da fikirlerini alarak birlikte onun odasının şeklini değiştirmek güzel olmaz mı?
 Çocuğunuzla birlikte karşılıklı süt yada meyva suyu içerek sohbet etmeye ne dersiniz?
 gazete ve dergilerden çeşitli resimleri kesip a4 kağıt ya da karton sayfalar üzerine yapıştırarak bir hikaye kitabı yapmak ve hikayeyi birlikte oluşturmak eğlenceli olmaz mı?
 birlikte kısa bir yürüyüşe çıkıp çevremizde olan olaylarla ilgili sohbet etmek istermisiniz?
 Çocuğunuzun yatak takımlarını birlikte değiştirmeye ne dersiniz?
 akşam yemeği için sofrayı hep birlikte hazırlayarak keyfli dakikalar geçirmek ister misiniz?
 akşamları çocuğunuzla birlikte mum ışığında duvara çeşitli gölgeler düşürerek gölge oyunu oynamaya ne dersiniz?
 Çocuğunuza yatmadan önce birlikte seçtiğiniz bir hikaye kitabını okumayı dener misiniz?
 birlikte ayakkabılarınızı temizlemeye ne dersiniz?
 kartondan bir maske hazırlayarak, pazartesi günü okula getirebilirsiniz?
 eve aldığınız bir demet çiçeğin gelişimini ve değişimini birlikte inceler misiniz?
Logged
« Yanıtla #10 : 08 Ekim 2008, 21:27:09 »
feyza05
Ziyaretçi

Ekim Ayı Aile Katılım Çalışması


Register or Login

alıntı

Logged
« Yanıtla #11 : 08 Ekim 2008, 21:28:06 »
feyza05
Ziyaretçi

Eylül Ayı Aile Katılım Çalışması


Register or Login
alıntı
Logged
« Yanıtla #12 : 13 Aralık 2010, 21:20:47 »
lale666 Offline
Yeni Üye


Mesaj Sayısı: 1



Çok Teşekkürler Hocam
Logged
 
İlgili Konular
Konu Başlığı Başlatan Y G Son Mesaj
Çarpma bölme çalışmaları 2. Sınıflar feyza05 1 5363 Son Mesaj 12 Mayıs 2009, 23:35:43
Gönderen: ONGURT
Rengarenk Okuma Çalışmaları 1. Sınıflar mehmetaydemir 0 4700 Son Mesaj 17 Şubat 2009, 23:42:34
Gönderen: mehmetaydemir
Okuma Anlama Çalışmaları 1. Sınıflar mehmetaydemir 2 4923 Son Mesaj 16 Aralık 2009, 19:46:08
Gönderen: zusu
2. Sınıf Yaz Tatili Çalışmaları 2. Sınıflar Mehmet 2 8915 Son Mesaj 08 Haziran 2009, 17:48:11
Gönderen: Mehmet
Deste Ve Düzine Çalışmaları---6 Adet Yepyeni Çalış 2. Sınıflar mehmetaydemir 0 4428 Son Mesaj 10 Ekim 2011, 20:22:00
Gönderen: mehmetaydemir
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

|- | - | - | - | -
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

sitemap ( urllist ( rss ( archiv ( arsiv ( xml (

MKPortal ©2003-2007 mkportal.it